Nachthok: Verwarmen (Zijdehoender)

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
lupolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:52
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Nachthok: Verwarmen (Zijdehoender)

Berichtdoor lupolo » 15 nov 2010 19:31

Beste,

Ik heb 5 zijdehoenders nu het steeds zo regent worden de arme beesjes aardig nat, nu weet ik dat ze hier met hun veren vacht niet best tegen kunnen en zo klets nat en onder het blubber komen te zitten. Dit laatste zie ik weer terug in het nachthok die na 3 dagen weer een grote puinhoop is (Stro) is net een soort van aarde geworden en klats nat.

Hoe voorkom ik dit ook gezien de gezondheid van mijn kippen? Ventileren (overdag het hok openlaten) heeft geen zin.

Ik dacht misschien snacht het hok te verwarmen met een timer die snachts uitgaat zodat het langzaam weer afkoelt.

Of is dit geen goede optie?

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Nachthok: Verwarmen (Zijdehoender)

Berichtdoor Jan Bollen » 15 nov 2010 19:55

Binnenverwarming en buiten koud is slecht voor kippen dan zullen ze rap verkoude worden. Vroeger deed ik zeewierkalk in poedervorm in de hokken en daarop aubiose dat nam veel vocht op. Die zeewierkalk is alleen nog in korrels te krijgen en dat durf ik niet gebruiken want die witte korreltjes zien er heel aantrekkelijk uit voor kippen. Ik heb nu een produkt uit Spanje dat als kattebakvulling en voor duivenhokken bij Aveve verkocht wordt gekocht. Ik ben eens benieuwd of dat het hok goed droog houdt in combinatie met Aubiose.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten