Zelf hok bouwen; tips?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Zelf hok bouwen; tips?

Berichtdoor wodkacola » 20 jul 2008 15:58

125 is goed voor een trio orpingtons, het is namelijk de meest brede kip die er bestaat

Gebruikersavatar
cris
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:29
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Boxmeer

Re: Zelf hok bouwen; tips?

Berichtdoor cris » 25 jul 2008 22:40

hallo.

ik ben op dit moment zelf ook mijn hok en ren aan het aanpassen op dit moment , nu is mijn hok van tuin planken met messing en groef , vond ik wel mooi kijken , maar daar kom ik zeker op terug dit is namelijk een zeer goede behuizing voor de bloedluis , ook al is het afgekit en gewit.

ik ben het nu aan het aftimmeren , maar heb er al vele uren inzitten op het telkens schoon te spuiten .

dus mijn advies , geen tuinplanken met messing en groef .

veel succes met het verbouwen .

grtr cris

Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Zelf hok bouwen; tips?

Berichtdoor Centauri167 » 26 jul 2008 20:58

nel schreef:He...verdorie.
Vergeet ik toch steeds die norm :oops:

Waar zouden we zijn zonder normen en waarden.


In een diervriendelijkere wereld.

Ze zouden die mensen die met die krankzinnige normen :frown: komen zelf eens op zo'n ( in verhouding met hun grootte dan ) oppervlakte moeten zetten. Ze zullen echt niet sterven en oh zo gelukkig zijn. :mrgreen:

Ons 3 sebrights hebben +/- 150m² voor hun. Soms zitten ze een hele dag in hun perkje tussen de buxus en komen ze er niet uit. Maar andere dagen is de tuin ( hun ren dus ) te klein, dan proberen ze zelf in de voortuin te raken.

Als 150m² voor 3 krielen al te klein is, wat gaat 1m² dan voor 5 kielen zijn ????


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten