Op welke manier kan men planten beschermen

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Frikip
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jun 2013 08:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor Frikip » 26 jun 2013 23:01

Dank! Ook voor mij een erg handige tip!

Gebruikersavatar
Kikie
Berichten: 743
Lid geworden op: 18 apr 2010 08:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Limburg

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor Kikie » 08 sep 2013 19:16

Ik denk dat ik dit rond mijn siergrassen ga maken in de kippenren. De dames pikken er ook aan, op zich vind ik dat niet erg maar ik vraag me af of zo een lange stukken gras wel goed zijn voor hun krop :?: Alhoewel ik niet zeker ben of ze die stukken ook echt opeten of er gewoon aan pikken. Dat kon ik niet duidelijk genoeg zien.

Gebruikersavatar
kukeletok
Berichten: 471
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:52
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: 's Heerenhoek (Zeeland-NL)

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor kukeletok » 25 sep 2013 21:57

Bij ons scharrelen de kippen nu lekker tussen de frambozenstruiken, die mogen ze als ze willen helemaal opvreten, zijn toch maar vervelende planten doordat die onder de grond alle kanten op gaan. Het weitje stond eerst ook vol onkruid maar dat is inmiddels kale grond geworden :P.


Chantal schreef:Je ziet ze zo denken "al dat groen lekkers waar we niet bij kunnen" :gutgut: haha, maar het is wel een zeer goed idee Gonda. Zo heb ik het ook al gedaan als ik de jonge plantjes in de lente wil beschermen voor beetgrage kippensnaveltjes. Je mag dan wel geen slim kuifhoentje hebben die over die draad springt om het groen op te peuzelen... en er achteraf niet meer uit kan :roll: zo trof ik vorig jaar een verschrikte Hortense toen ik terug kwam van mijn werk :gutgut: voordeel is wel dat ze dat maar één keer probeerde... ze was flink geschrokken :mrnono:

Haha, kuifhoentjes zijn echt wel een stelletje bij elkaar, hier hadden ze een keer het kunststof dekseltje over het handvat gekregen waardoor die eraf lag en de bak was al een eind leeg en toen trof ik dus een van mijn kuifhoenkrielen in de voerbak aan (zo'n rond ding), ook maar even bevrijd. Ook loop ik elke avond als ik de hond rond 11 uur uit ga laten nog even langs de kippen om de kippen die op de rand van het hek zitten terug te zetten bij de rest.

Gertje
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 aug 2014 08:47
Land: Nederland
M/V: V

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor Gertje » 26 aug 2014 22:34

Dit is inderdaad een goed idee. Ik had zelf ook al iets dergelijks in gedachten, want ik wil mijn kipjes als ze wat gewend zijn, ook vrij in de tuin laten lopen. Ik zie dat het dus wel werkt (meestal).

BartsBrahmas
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jul 2018 10:03
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor BartsBrahmas » 08 jan 2019 22:59

Plaats natuurlijke hekwerken, groen gaas. Denk om klimop. Kan giftig zijn voor kippen.
Zorg dat je planten buiten het bereik zijn van kippen, ze eten werkelijk alles kaal.
Wil je toch een beetje groen in de ren? Plant dan een conifeer. Hier lopen ze met een grote boog omheen.

B&B Speciaalhoenders

BenB.jouwweb.nl

Gebruikersavatar
SallyBelgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 apr 2020 09:05
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Zaventem
Contacteer:

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor SallyBelgium » 29 apr 2020 10:54

Spijtig dat de fotos verdwenen zijn, was namelijk ook wel geinteresseerd om eens te zien.
Ik weet wel dat het een oud forum topic is, maar het is iets wat blijvend interessant is vind ik.

TIP : Sommige foto-sites laten fotos inderdaad niet onbeperkt staan, een goed alternatief hiervoor is imgur.com
Daar staan van mij forum-fotos op die er letterlijk al meer dan 10 jaar staan... gratis

Groetjes
Afbeelding

MissDaisy
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 apr 2021 22:40
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Op welke manier kan men planten beschermen

Berichtdoor MissDaisy » 20 apr 2021 19:14

Ik heb nog geen kippen, dus geen idee of het werkt. :?: Maar ik ben van plan straks bio kippentuin zaad te zaaien in de aarde of in een grote pot en daar een kippengaas stolp over heen te leggen. Dan graaf ik die natuurlijk een beetje in.
Dan kunnen de kippen eraf snoepen wat door de stolp groeit :kwijl: maar het niet kapot graven.

Het gaat om kleine krielkipjes, hopelijk gooien ze de stolp niet omver...

Ben benieuwd of het wat wordt :lol:


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten