snoeien of niet?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
DannyP
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 jun 2011 21:13
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: zemst

Re: snoeien of niet?

Berichtdoor DannyP » 23 jun 2011 21:30

Lies schreef:De netten kapot.. Tsja, wat je krijgt is dat de netten in de takken groeien die dan beschadigen lijkt mij en dan denk ik aan nylon draden. Van welk materiaal is het net gemaakt? Je zou ze best door het net kunnen laten groeien maar dan moet je de groei van de takken bijhouden en de takken de ruimte geven om dikker te worden en het net dus kapot maken. Het punt is alleen dat via een boom roofdieren misschien makkelijk in de ren kunnen komen dus dan ben je maar beter "safe than sorry" en kun je beter de bomen snoeien.

wijzig: wellicht kun je de boomstam laag afkappen en jonge groei laten ontstaan en dat dan op maat houden. Een soort "knotvlier" krijg je dan. Dan heb je een struikvorm wat best mooi is. Vlieren moeten ook niet heel oud worden dus die kan best eens gebaar zijn bij verjongingssnoei :-D

materiaal ken ik niet
het is van hier http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=details&prod=2891&cat=60&group=14&productnaam=VOGELNETTEN_breedte_8_m_per_strekkende_meter

bijsnoeien ga ik dan maar doen, en dan ook maar kunstmatige afdakjes voorzien, kipjes moeten toch een plaats hebben waar ze zeker niet gaan zitten als het regent he :mrnono:

Gebruikersavatar
DannyP
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 jun 2011 21:13
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: zemst

Re: snoeien of niet?

Berichtdoor DannyP » 23 jun 2011 21:40

RH schreef:Ja dat is of schijnt heel gewoon te zijn.
Kippenstallen zijn op de tekening al te klein, dus altijd alle maten gelijk met 3 vermenigvuldigen.
Dan bestaat er een kans dat het net groot genoeg is :mrgreen:

Mooie stal en ren.
Foto's van de binnenzijde zouden ook welkom zijn trouwens :gulzig:


ik denk dat je het verkeerd voorhebt ....
het tuinhuis dat er staat is echt wel een tuinhuis en geen kippenstal :-)
in de toekomst zal er misschien een stuk gereserveerd worden voor de kippen maar nu staat die echt te vol wegens verbouwingen in het huis dat bezig zijn :-)

Nu slapen de kipjes nog een een hok in de winkel gekocht, hok zie je staan links onder in de foto

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: snoeien of niet?

Berichtdoor Ron » 23 jun 2011 21:50

Oh oops.
Ga ik het nogmaals bekijken.
Het tuinhuis trok inderdaad mijn aandacht :-D

Msp
Berichten: 729
Lid geworden op: 30 apr 2011 22:29
Land: nl
M/V: V

Re: snoeien of niet?

Berichtdoor Msp » 23 jun 2011 22:18

In dat geval zou ik zeker een afdakje maken zodat bij slecht weer altijd een droog plekje is overdag ;) Verder de vlier lekker laten groeien maar niet door het gaas heen laten gaan. Bij zware wind gaat het gaas scheuren als de takken te zwaar worden. Vlier kan je overigens heel goed snoeien/verjongen. Gewoon de dikke takken op een halve meter hoogte afzagen, de dunnere laten staan.
Hier wordt de wilde wingerd met smaak gegeten, misschien ook een leuke klimmer voor in je ren. Verliest 's winters zijn blad en de kippen houden hem een beetje in toom.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten