wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
3eenheid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:53
Land: nederland
M/V: M

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor 3eenheid » 10 sep 2012 22:52

We hebben de kippen nog niet los laten lopen maar van de week ,wilde de poes eens even voor het gaas kijken naar wat er voor lekkers in zat. Toen hij te dicht bij kwam pikte de kip in de neus van de poees dus die is nu goed verschrokken .( had gelukkig geen verwondingen opgelopen ) waarschijnlijk zijn ze starks de dikste maatjes als ze los in de tuin aan het scharrelen zijn .

Gebruikersavatar
Paula1976
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 mei 2012 14:45
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Oost Drenthe

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor Paula1976 » 11 sep 2012 09:02

Volgens mij kan dat prima. Afgelopen zomer tijdens onze vakantie in Noorwegen liepen op de boerderij waar wij een huisje huurden ook kippen en katten. En dan een stuk of 6 flinke Noorse Boskatten die jagen gewend zijn. Alleen wanneer er kuikens zijn gaat moeders met kinders in een afgesloten ren maar de rest van hun kippen lopen gewoon los op het erf. De katten hadden nog nooit een kip (Cochin) gepakt. Dus zal vast goed komen!

kipjedipje
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:06
Land: Duitsland
M/V: V

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor kipjedipje » 11 sep 2012 10:24

Hahahaha, al meteen flink gepikt, lees ik.

Hier ook Wyandotjes en andere krieltjes en hier op de boerderij lopen meestal ook twee katten rond, dit gaat prima.

haan
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2011 20:29
Land: nl
M/V: V
Locatie: nederland

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor haan » 11 sep 2012 15:13

Mijn kat (12 jaar) loopt met een hele grote boog om de kippen heen, hij is er gewoon bang voor :gutgut: en dan heb ik nog niet eens een haan. Op afstand vind hij ze wel leuk, maar als ze dichterbij komen is hij weg. En zitten de dames voor de achterdeur, waar zijn kattenluikje zit, dan komt hij echt niet naar binnen. Bij mij gaat een kat en kippen dus prima samen. :gulzig:

Gebruikersavatar
Amaris
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 apr 2012 09:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor Amaris » 11 sep 2012 16:40

HA, dat is grappig. Ik heb net met hetzelfde gezeten, en heb net deze week alle beesten samen gegooid.

Juist om de aanwezigheid van katten heb ik voor grote kippen gekozen en niet voor krieltjes. Een van mijn katten is een echte jager, de ander komt de tuin niet uit.

Wat blijkt: de jager heeft zoveel inzicht dat ze ziet dat kippen veel te groot zijn. Haar heb ik het eerste erbij gelaten (met bonzend hart) en ze kéék er nog niet eens naar! Een paar dagen erna ook de andere kat erbij gelaten, zij doet af en toe een uitval naar ze (meer dan sluipen en springen is het niet, de rest is ze te dom voor) maar die kippen geven nergens wat om joh!

Ik moet nu eerder de kippen in de gaten houden dat ze de katten niet terroriseren. Echt niet normaal hoe brutaal die 'krengen' zijn! Ze trekken met zijn tweeen ten strijde tegen het grote boze roofdier, en het grote boze roofdier piept een keer en maakt dat ze weg komt haha!

Wat ik wél heb gedaan is de kippen lang genoeg laten wennen, zodat ze erg zeker zijn van de zaak, en ze veel zelfvertrouwen hebben, en de tuin ook als hun terrein zien.

De eerste dagen liepen ze nog het nachthok in als een poes te dicht bij de ren kwam, en nu.... niet te geloven. :crazyeyes:

haan
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2011 20:29
Land: nl
M/V: V
Locatie: nederland

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor haan » 15 okt 2012 14:16


Gebruikersavatar
Siewert
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 mei 2012 06:55
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zoutkamp (gr)
Contacteer:

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor Siewert » 15 okt 2012 16:15

En zo werkt het bij mij.
De poes jat wat lekkers van de Wyandottjes.
Maar verder loopt ze er met een hele grote boog omhoon...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Amaris
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 apr 2012 09:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor Amaris » 16 okt 2012 12:56

haan schreef:Zo werkt het bij mij thuis :gutgut:

http://www.youtube.com/watch?v=bgn1L3yn8Is


Jij zit ook op bokt! haha! Ik herken je filmpje!

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor Beun » 16 okt 2012 14:10

Poezen en kippen is zelden een probleem. Ik zeg zelden omdat het heel soms ergens mis is gegaan. Normaal gesproken doet een poes een kip niks. Te groot en geen prooi. Serama's en andere minikippen is natuurlijk wel meer uitkijken. Mijn wyandottes en ko shamo's lopen gewoon los en alle katten uit de buurt blijven uit hun buurt :lol:

MKA
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2012 16:42
Land: Nederland
M/V: M

Re: wyandotte''s en een poes gaat dit werken ?

Berichtdoor MKA » 24 okt 2012 19:48

Ik woon in een nieuwbouw buurt en vorig jaar heb ik 2 onthoofde eenden gevonden. We dachten toen dat het werk was van een vos. Vanmorgen ben ik er achter gekomen dat het een buurtkat geweest moet zijn. Ik heb deze kat vanmorgen betrapt met 1 van mijn Wyandotte krielen. Het was al te laat, onthoofd en compleet gevilt.
Het is zeldzaam dat een kat een volwassen (kriel)kip aanvalt en opeet maar dus zeker niet ondenkbaar!


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten