beginnen aan het hok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
neelram29
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2013 16:43
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

beginnen aan het hok

Berichtdoor neelram29 » 23 apr 2013 22:04

Dit gaat ons kippenhok worden, vandaag de ondervloer (geisoleerd) erin gemaakt. Aan de muur kant komt het nachthok en binnenverblijf. Aan de zijkant komt een deurtje, en een deurtje richting de ren. De kipjes mogen los in de tuin als wij zelf thuis zijn, zodat we ze in de gaten kunnen houden. anders hebben ze dus een binnenhok en de ren tot hun beschikking.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor Ron » 24 apr 2013 22:06

Klinkt goed, maar er is geen afbeelding zichtbaar.

neelram29
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2013 16:43
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor neelram29 » 25 apr 2013 21:04

Afbeelding

Hoop dat ie t nou doet, dit is een andere foto.

Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor Centauri167 » 28 apr 2013 14:47

Het lijkt me nogal smal en ik denk ook niet zo makkelijk om het proper te houden, juist omdat het zo smal is.

neelram29
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2013 16:43
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor neelram29 » 28 apr 2013 22:25

Valt mee hoor, 77 cm ongeveer..ik kan er zat doorheen, lengte is meer dan 3 meter.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor gonda » 29 apr 2013 04:06

neelram29 schreef:Valt mee hoor, 77 cm ongeveer..ik kan er zat doorheen, lengte is meer dan 3 meter.
:crazyeyes:
en hoeveel dieren wil je erin steken?

Zijn jullie buitenhuis werkend?

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor Beun » 29 apr 2013 09:12

Ik denk dat dit wat aan de kleine kant is om de dieren in op te sluiten. Zeker als ze delen van de tijd loslopen. Wat je dan krijgt is kippen die gaan ijsberen. Ze willen dan de hele tijd loslopen en zullen in de ren gaan heen en weer lopen langs het gaas kijkend naar gras, wormen en insecten. Beter maak je hier nog een ren aan vast. Dit is voor de nacht en de vroege morgen. Dan zit daar nog een ren van gaas aan van zeg 4x5 meter en dat is voor als jullie weg zijn. Daaruit laat je ze dan los als je thuis bent. Snap je wat ik bedoel?

Ik heb zelf een toom ko shamo's in een ren. Tenminste, totdat ik wakker wordt want dan mogen ze in een veel grotere ren. Elke morgen staan die dieren al klaar en lopen ze heen en weer en heen en weer langs het gaas. De haan krabbelt zelfs tegen het gaas en de hennen klagen en klagen..... Maargoed, ik moet wel want anders komt de vos of de marter. Ze lopen hier dus daarna de hele dag los. Elke dag. Niet alleen als ik thuis ben. Ze komen er om 07:30 uur uit en gaan er om 20:00 uur zelf weer in. Toch klagen ze al en ijsberen ze al. Ze hele dagen dat je er niet bent in die ren stoppen kan eigenlijk niet. Of je moet 2 piepkleine serama's nemen en veel afleiding in je hok maken. Veel groen in bakken planten en erin zetten, graantjes in zand gooien en laten uitgraven en zorgen dat je wat te pikken ophangt zoals groentes zodat ze moeite moeten doen. Maar eigenlijk is je ren echt te klein. Het is formaat nachthok en de leefruimte ontbreekt. Ik zou echt 6 palen in de grond slaan en een stuk gras afzetten voor als je er niet bent. Sterk net erover en ze zitten helemaal safe. :duimop:

mris
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2010 20:40
Land: Nederland
M/V: V

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor mris » 29 apr 2013 15:43

Dat wat er nu staat is alleen het binnenhok toch? :gutgut: Dat dacht (en hoop) ik tenminste. Mijn indruk was dat de tegels laten zien waar de ren komt. Dat zou dan nog krap zijn, maar als ze het grootste deel van de tijd los mogen lopen wel te doen. Ik kan me haast niet voorstellen dat wat er nu staat het hok én de ren moet voorstellen. Ik ben erg benieuwd naar vervolgfoto's.

neelram29
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2013 16:43
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor neelram29 » 29 apr 2013 22:48

Ik zal binnenkort even wat fotos plaatsen van het binnenhok. Het gedeelte waar een houtenplaat voor zit is het nachthok, het stuk daarvoor is betegeld en met een laag zand, dit blijft gewoon open. Die tegels die er liggen is inderdaad voor de ren die er nog aan vast komt te zitten.

We werken onregelmatig, ik niet fulltime, dus ze zullen niet vaak opgesloten zittne

neelram29
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2013 16:43
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Drenthe

Re: beginnen aan het hok

Berichtdoor neelram29 » 29 apr 2013 23:12

Je heb gelijk mris, de ren word iets langer dan de tegels aangeven.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten