Vraag over kippenhok

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Enna123
Land: Nederland
M/V: V

Vraag over kippenhok

Berichtdoor Enna123 » 19 apr 2015 18:55

Hallo,

Wij hebben gisteren dit nieuwe kippenhok aangeschaft:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er werd ons verteld dat dit groot genoeg was voor 2 á 3 kippen.

We hebben een grote weide met op dit moment 1 geit en 2 kippen. De kippen zijn al oud, één kip legt nog ongeveer 3 eieren per week. De andere kip legt niet meer. Wij willen graag nog 2 legkippen aanschaffen. Het huidige hok moet afgebroken worden, vandaar dat we dit nieuwe hok aangeschaft hebben.

Zouden 4 kippen (waarvan er maar 3 leggen) te veel kippen zijn voor dit hok? Het leg gedeelte is vrij klein, maar het andere gedeelte is wel ruim.

Alvast bedankt voor de reacties.

jantien
Land: nederland

Re: Vraag over kippenhok

Berichtdoor jantien » 19 apr 2015 19:34

Ik zie het altijd zo...een hok moet ruim genoeg zijn voor de dieren dat als het buiten slecht, nat, guur, koud, smerig weer is, ze met gemak hun kipse dingen kunnen doen in hun kippenhok, ze de kont kunnen keren dus....
En dat ze daar dan gerust de hele dag warm en droog kunnen zitten, liggen, lopen...

Enna123

Berichtdoor Enna123 » 26 apr 2015 08:58

Bedankt voor je reactie. We hebben ook nog een beschutte overkapping in de wei waar onze huidige kippen vaak gaan zitten met slecht weer.

Lieve
Land: Belgie

Berichtdoor Lieve » 30 apr 2015 15:08

Als het enkel om te slapen is, kan het wel volstaan. Schuilen doen ze dan wel onder hun afdak.

Isabel

Berichtdoor Isabel » 30 apr 2015 20:03

Ik wil niet gelijk heel negatief klinken... :mrgreen: maar ik heb ook een soort gelijk hok gekocht en die kon ik na een jaar weg doen.
Beits het goed in, het liefst een paar keer en zorg dat er een plastic afdak op komt.

Terug naar “Huisvesting”