Ervaring Kattenluik met chip

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Esje
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Esje » 11 jun 2016 18:25

Hoi iedereen,
Ik heb heel veel overlast van kauwen. Nu heb ik een kuiken(2dg oud) en ze proberen in het hok nu ook t kuiken te pakken! Het vier vind ik tot daar aan toe, maar ze moeten van de dieren afblijven. Heeft iemand ervaring met een automatisch Kattenluik met chip? Dat je dan een pootring omdoet zodat als ze bij t Luik komen dat t dan opengaat? Op deze manier kunnen enkel de echte bewoners in en uit.
Ik jaag ze nu zelf weg, maar als ik volgende week weer ga werken is straks het kuiken weg! :(
Groetjes
Esje

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Roan12 » 11 jun 2016 18:27

Wat voor een hok heb je? Zit er een ren aan?

Esje
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Esje » 11 jun 2016 18:29

Ja er zit een ren aan, en ze lopen ook vaak los in de tuin. De ren moet open zijn want er zitten ook duiven in het hok.
Gr esje

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Roan12 » 11 jun 2016 19:50

Ik dacht namelijk aan een tijd de ren dit te houden. Maar je zegt dat dat niet kan.
Hopelijk komt er nog iemand met een goede oplossing/ervaring. Ik heb zo geen idee.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Trea » 12 jun 2016 01:32

Een afscheiding in de ren maken voor kip met kuiken ? Zodat de duiven wel naar buiten kunnen maar kip en kuiken niet?

Esje
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Esje » 12 jun 2016 07:53

Zo heb ik het wel maar daardoor komen kauwen naar binnen. En ik wil juist dat de kauwen niet in het nachthok komen. vandaar de gedachte met het kattenluikje met dan een pootring of zo.
Ik zie geen andere oplossing. Ik heb al heel veel hindernissen gemaakt (aanvliegroute moeilijk gemaakt), maar dat helpt maar 1 dag. Die beesten zijn zo slim en brutaal.
Gr esje

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ervaring Kattenluik met chip

Berichtdoor Trea » 12 jun 2016 15:38

Je moet de afscheiding ook aan de bovenkant dichtmaken zodat er niets in kan. Geen kauw, geen kat ...

Je kan hiervoor versterkt net of een kattennet gebruiken. Dat is mooi strak te spannen en daar raken de vogels niet in verstrikt.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast