Voordat ik begon:

Vlonders en planten (deels) verwijderd en pluimveenet (de afscheiding van de ren) geplaatst. Het net heb ik nu al neergezet omdat ik niet wil dat de katten de aarde en het zand gaan gebruiken als kattenbak nu er niets meer in groeit / op ligt.

De plaats van de palen is bepaald. Links achterin de hoek tussen schutting en tuinhuis vier palen voor het hok. Het dak daarvan loopt door tot net boven het pad en ook naar voren toe. Daarom daar nog extra palen ter ondersteuning van het afdak.
Ik heb ervoor gekozen om de palen op het pad te plaatsen aan de rechterkant. Zo kan ik de paalhouders vast zetten aan de tegels. Knappe storm die de tegels mee omhoog tilt. Alternatief was geweest om ze vast te zetten in beton in de grond, maar dat vond ik meer gedoe.

Ik heb al het materiaal (palen, hout voor het frame van het nachthok en het afdak, scharnieren, grendeltjes, etc) al in huis, behalve het betonplex voor het nachthok en de automatische deur. Bij de ene bouwmarkt hadden ze alleen kromme en erg beschadigde platen en bij de andere bouwmarkt zijn ze erin geslaagd om alle stukken 2 a 3 millimeter smaller te zagen dan op mijn zaagtekening stond (en ze hadden niet meer platen op voorraad