bur schreef:Ik begrijp dat jullie reacties voortkomen uit zorg voor kippen.
Ik heb in mijn andere topic echter eerder al gereageerd op hetzelfde punt. Wat ik maak, voldoet gewoon aan de minimale eisen die ook hier op het forum in het huisvestigingstopic opgenomen zijn. Op de website van fokkers van het betreffende ras vond ik dezelfde maten opgenomen.
Als je het niet eens bent met minimale maten, dan mag dat natuurlijk. Iedereen zijn mening vrij. Ik stel voor dat je dan in dat topic aan de kaak gaat stellen dat wat er staat niet klopt.
Ik ga er - na deze post - in dit topic verder niet meer op reageren.
Uiteraard doe je wat je zelf wil. Maar je komt hier vragen of je verblijf niet te klein is en als er reacties komen dat een Brahma toch wat te veel van het goede is, leg je dat naast je neer.
Dat begrijp ik dus niet.
Verder begrijp ik de redenen waarom je zo'n groot ras wil, en niet vb de kriel versie niet. Maar nee, je bent mij ook geen uitleg verschuldigd. Je kwam wel raad vragen en die heb je gekregen.
In de uitleg over verblijfgrootte hier op het forum vind ik dat 10m2 een minimale oppervlakte is voor hoenders. Dat is dan ZONDER nachthok.
In dezelfde tekst staat dat zo'n minimale ren goed is voor als ze daar maar beperkte tijd in zitten maar normaal meer uitloop hebben. Je geeft toch aan dat je je erop wil voorzien dat ze misschien niet los in de tuin kunnen. Dan is de minimale uitloop dus niet voldoende.
Bovendien vind ik dat een Brahma samen met alle hoenders (zoals vb ook leghybriden of sussex of noem maar op) over dezelfde kam scheren, niet echt opgaat.
Een Brahma is merkbaar groter dan een gemiddeld hoender. Dus doe daar maar een stukje bij voor deze prachtige, maar wel erg grote dieren.
Je doet er uiteraard mee wat je zelf wil. Je kan alles wat wij zeggen negeren en het zelf beter denken te weten. Ik zou je gewoon willen aanraden goed na te denken op voorhand zodat je niet achteraf spijt krijgt of je dieren niet kan bieden wat ze nodig hebben. Daar wordt niemand beter van.