Kippenhok op schuine ondergrond

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor tuff cookie » 07 mei 2021 22:31

De osb plaat is wel aantrekkelijk voor bloedluizen door het oppervlak. Misschien een verf erop zetten die vullend is ?
Ik denk ook niet dat kippen het tikken kunnen associëren maar inderdaad niet prettig voor kippen. Je kunt je voorstellen hoe het is als je er zelf bij moet slapen.

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor Yoeshi » 08 mei 2021 09:45

Mijn ervaring is dat het tikken van de klok de 1e paar nachten storend zullen zijn voor de kippen/kuikens maar daarna slapen ze rustig door wat ze raken daar aan gewend.
Het ligt er ook aan of je een hard of zacht tikkende klok hebt en is afhankelijk van het merk. Ik heb er zelf een, van een paar jaar terug, en die hoor je amper en moet je goed luisteren of hij wel tikt ... ;)
En als je hem in je "meterkast" plaatst dan hoor je hem al praktisch niet meer.

Ik ben een wat vreemde slaper dus zit ik geregeld 'snachts met licht aan en zachte muziek ....
Ook pak ik dan nog koffie met mijn Senseo en moet dus vlak langs hen heen om bij het apparaat te komen.
Ze zijn nu ruim 8 weken oud, verblijven in de keuken en blijven rustig met de koppies in de veren en kijken niet meer op of om.
Ik hield dat in het begin heel strak in de gaten door constant over het muurtje te kijken of er reacties waren en in het begin was dat ook zo .... maar nogmaals ze steken nu zelfs de kop niet omhoog. Ze worden nog wel wakker als er 'snachts een auto langs rijd of dat pubers 'snachts lopen te schreeuwen want dat gebeurd niet elke dag ....

outdoorkippenman
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:08
Land: Belgium
M/V: M

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor outdoorkippenman » 08 mei 2021 10:18

Bedankt voor de reactie's! Het is inderdaad een vrij recent apparaat dat heel zachtjes tikt. Ik laat hem voorlopig dus maar even open in de ruimte hangen en bouw er later een kastje omheen als ik klachten krijg over de nachtrust :-)
De OSB wordt inderdaad met een vullende stalverf geschilderd! Daarnaast zijn dit OSB 3 platen met een harde/gladde kant en een hobbelige achterkant....aan de achterkant is het bewapend met diatomeeënaarde ;)

Gebruikersavatar
Yoeshi
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 jan 2021 13:00
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor Yoeshi » 08 mei 2021 12:13

....aan de achterkant is het bewapend met diatomeeënaarde


Maar dat werkt niet eeuwig hè ... :mrnono:

Voor de rest heb je een prachtig kippenhok :duimop: :ilove:

Pearlsofpassion
Berichten: 4354
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor Pearlsofpassion » 08 mei 2021 12:24

Oh, die die ik heb voor de schrikdraad hoor je heel duidelijk.. Ik wist niet dat daar verschil op zat..

Diatomeeenaarde werkt zolang het droog blijft en het er blijft zitten hoor.. Geen probleem. Dus als je wanden goed dicht zijn en je geen klam hok blijft of de wanden niet nat komen te staan, werkt dat wel eeuwig..

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor tuff cookie » 08 mei 2021 13:54

outdoorkippenman Helemaal prima :duimop:

Esre
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2021 23:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor Esre » 08 mei 2021 16:32

Dat ziet er al uit als een paleisje :duimop: :duimop:

outdoorkippenman
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:08
Land: Belgium
M/V: M

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor outdoorkippenman » 13 mei 2021 20:58

Vandaag 1ste laagje verf gegeven....wilde de achterwand van betonblokken eerst nog stuccen, maar vanwege tijdgebrek niet gedaan...daar had ik wel spijt van :-) 20 liter verf verder en 2 lamme polsen :crazyeyes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor tuff cookie » 13 mei 2021 21:50

Een echte kippen villa :gulzig:

outdoorkippenman
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 mei 2020 11:08
Land: Belgium
M/V: M

Re: Kippenhok op schuine ondergrond

Berichtdoor outdoorkippenman » 13 mei 2021 23:44

tuff cookie schreef:Een echte kippen villa :gulzig:
Ja, wellicht wat overdreven en te groot....net nog even geprobeerd de drinkcups vast te lijmen op electriciteitsbuis. Kwam er net achter dat die buis de bijna 22mm buitendiameter heeft. Nergens vond ik flexibele buis of slang met binnendiameter 22mm. Flink wat PVC lijm erop gesmeerd en rustig laten verlijmen...het lijkt luchtdicht met een blaastest :crazyeyes: Komende dagen testen met water...Heeft iemand tips over de gemiddelde drjnkhoogte van kippen? Hoe hoog of laag moeten ze komen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten