Klein kippenhok, grote uitloopren, 2 of 3 hennen?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Loos
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: Klein kippenhok, grote uitloopren, 2 of 3 hennen?

Berichtdoor Loos » 21 okt 2020 20:02

Update:

Ik heb gekozen voor twee kippen. Ze lijken behoorlijk content, zijn super snel aan elkaar gewend en leggen al eieren. Tot nog toe zijn ze niet in de wilgen gaan zitten ;)

Vraagjes:

Ze slapen niet op de stok, maar naast de stok. Maken een kuiltje in de hennepvezel en kruipen daar in. Ze leggen ook eieren in dat kuiltje. Is dat erg, moet ik ze nog leren dat ze op de stok moeten slapen en in het legnest moeten leggen? (Ze zijn al een jaar oud, geen kuikens meer.)

Iets grappigs offtopics: Vandaag stond ik een beetje naar de kippen te kijken en een van hen scharrelde in mijn buurt. Ze vond een wormpje, en in plaats van hem op te eten begon ze te kakelen en pakte ze hem steeds kort op en liet hem weer vallen. Dat bleef ze net zo lang doen tot de andere kip er aan kwam lopen en het wormpje af probeerde te pakken, toen at ze hem snel op. Waarom deed ze dat, waarom at ze hem niet meteen op? Wilde ze het wormpje aan mij geven?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Klein kippenhok, grote uitloopren, 2 of 3 hennen?

Berichtdoor tuff cookie » 21 okt 2020 21:26

Het kan dat ze gewend om op de grond te slapen. Dat geeft niet alleen poepen ze ook in het kuiltje en als ze dan eitjes leggen op de poep is minder prettig. Betekend dat je 's morgens vroeg de poep moet ruimen.

Heeft de kip met wormpje soms kuikens gehad ? Misschien was het wormpje voor denkbeeldige kuikens bedoeld.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten