Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
apost
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2020 21:40
Land: nederland
M/V: V

Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor apost » 14 jan 2021 18:24

Hallo,

Sinds oktober heb ik kippen, eerst 3 zijdehoender kriel in een klein hokje, maar de kippen scharrelden overdag los, dus dat maakte niet uit.
Nadat er 1 door een roofvogel was opgegeten overdag, zijn we de kippen toch maar gaan ophokken. Dus een groter hok, 2 kippen en een haan extra erbij... Maar hok nummer 2 blijkt van zeer slechte kwaliteit (risico van online kopen) en begint na 2 maanden al te lekken.
3 x scheepsrecht? Ik zie het niet zitten om zelf een hok te bouwen, dus wil er 1 kopen. We gaan er wel een aparte overdekte ren aan laten maken, dus vooral een goed en degelijk nachthok plus schaduwplekje is belangrijk.

Iemand tips?

Hartelijke groeten,

A. Post

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5586
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor tuff cookie » 14 jan 2021 18:41

Op de link hieronder kun je duurzame hokken vinden. Kost wel meer.
https://www.vantfoort.nl/dierenverblijven

Het hok dat is gaan lekken kun je eventueel erbij aanhouden en b.v. een stuk dakleer op (laten) zetten.

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor Dr_Haantje » 14 jan 2021 19:00

Phoe, wat een hokken zijn dat! Volgens mij is een tweedehands schuur via marktplaats een stuk goedkoper en compacter!
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5586
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor tuff cookie » 14 jan 2021 19:30

Ja, klopt !
Een tuinhuisje kan ook. Het is maar net wat je wilt.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23008
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor Kip La La » 14 jan 2021 20:51

Die goedkopere hokjes kunnen prima maar moet je wel zelf een beetje aanpassingen aan verrichten op het dak.
Dan ook beter een hok met een plat dak ipv een punt, daar kun je makkelijker bv een golfplaat op leggen.

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor Dr_Haantje » 14 jan 2021 22:50

https://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/speelgoed-buiten-speeltoestellen/m1649053714-leuk-speelhuisje.html?previousPage=lr

Is zoiets een idee? Een rennetje er omheen, van binnen een paar zitstokken maken en met witkalk behandelen en klaar is klara!

apost
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2020 21:40
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor apost » 28 jan 2021 14:23

Dank jullie wel allemaal!
Het zou inderdaad wel voordeliger moeten kunnen met een tuin of speelhuisje, maar zo'n mestlade vind ik toch wel erg praktisch. En legnesten kunnen gemaakt worden met fruitkistjes of kunststof mandjes, maar ik merk toch dat ik telkens kijk naar een 'echt' kippenhok. Zijn jullie bekend met het merk Duvo + / Woodland en wat is de kwaliteit ervan? Hartelijke groeten, A. Post

Silverpel
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 aug 2014 15:02
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor Silverpel » 15 mar 2021 22:45

Je zegt dat het online gekochte hok nu al lekt, wel absurd toch na twee maanden gebruik. Heb je nagevraagd of er garantie op zit? Of is het fout gemonteerd? Voor een hok zou je eens op Marktplaats kunnen kijken bij jezelf in de buurt, er zijn mensen die voor de hobby hokken maken en goed werk leveren, kun je meteen maten en prijs afspreken. Ik ben niet bekend met merken, heb mijn eerste hok laten maken door iemand die daarmee op Marktplaats adverteerde. Hok 2 en 3 van buren overgenomen.

Gebruikersavatar
Haza
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 mar 2021 12:55
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zeewolde

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor Haza » 16 mar 2021 20:40

https://link.marktplaats.nl/m1651599748

Ik vond deze ook heel aantrekkelijk en is zeker een heel wat betere kwaliteit.

Maar misschien moet je iets duidelijker omschrijven wat je zoekt. Zeker qua grootte lijkt me wel belangrijk om te weten voordat je een goed advies kan krijgen. Budget ook niet onbelangrijk. Wel of niet met ren. Enzovoort enzovoort.

Kurt H
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2014 17:39
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kippenhok kopen - welke merken zijn goed?

Berichtdoor Kurt H » 06 apr 2021 21:08

Geen enkel merk is goed. Allemaal te licht gemaakt, spleten en kieren, slappe scharnieren, snel rot enz.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 3 gasten