Kuiken in huis

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kuiken in huis

Berichtdoor tuff cookie » 04 dec 2021 20:10

Je hebt kans dat dit dier achter gebleven is in groei door zwakkere darmen. Ook al eet het genoeg kan het niet alles opnemen wat het gegeten heeft.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kuiken in huis

Berichtdoor Isabel » 06 dec 2021 08:17

Heb je wat aan de adviezen?

Loos
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:41
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kuiken in huis

Berichtdoor Loos » 06 dec 2021 14:18

Ik zou wel even nadenken of je het echt een goed idee vindt om de hele winter en begin voorjaar een kip binnen te hebben. Als je een broedplaat in het hok doet (een hok apart van je andere kippen bedoel ik dan) zou buiten ook prima moeten kunnen als ze ook een vriendinnetje heeft.

Misschien eventjes laten aansterken en laten wennen aan een vriendinnetje in een onverwarmd vertrek in je huis of schuur. Dan overdag naar buiten en snachts in dat onverwarmde vertrek. Dan helemaal naar buiten. En let goed op haar reactie, je kunt wel zien of ze het koud heeft.

Maar als je zin hebt in kippenpoep binnen dan kan dat natuurlijk ook. Op youtube zijn er veel amerikanen met huiskippen die ze zelfs luiers om doen. Niet mijn ding, maar het kan.

Torinik
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Kuiken in huis

Berichtdoor Torinik » 06 dec 2021 19:13

Loos schreef:Op youtube zijn er veel amerikanen met huiskippen die ze zelfs luiers om doen. Niet mijn ding, maar het kan.


Veel zotter kan het op deze aardbal dus niet meer worden! Maar naar het schijnt is alles mogelijk. Dan rest de vraag of een normaal mens op zo'n dolgedraaide bol nog wel wil vertoeven.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten