Operatie nachthok, Zweeds design

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor jantien » 05 mei 2022 10:07

Zal dat hokje niet veel te warm worden? :denk:

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:10

Hoi Jantien, zat ik ook aan te denken. Van de andere kant hij weegt maar een paar kilo en het dak is dicht. Ik kan hem dus in de schaduw zetten afhankelijk van het seizoen. M'n tuin is vrij beschut met bomen etc. Verder zitten er ventilatie roosters in de deurtjes, de bodem en natuurlijk de inloop. Ik ga het bijhouden om te zien hoe de temperaturen zich ontwikkelen. Heb zo'n hygrometer en temp meter die met m'n telefoon praat. Ik heb dus nog wat opties open gelaten.

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:11

Afbeelding

Het lakwerk is nog niet af....

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:12

Afbeelding

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:13

Afbeelding

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:15

Afbeelding

Ik weet ook niet wat die kippen gaan doen, neem aan dat ze op hete dagen lekker buiten gaan zitten. Ben nog aan het denken over legnesten hoe of wat.

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:23

Heb ook nog wat conifeertjes in grote pot die ik er naast ga zetten. En misschien nog wel wat planten op het kastje/nachthok.

Afbeelding

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 05 mei 2022 13:41

Het is voor mij de eerste keer dus ik weet het ook niet zeker. Enige wat ik voor nu kan doen is een beetje logica gebruiken en meten is weten. Misschien dat ik nog een paar van die akoestische platen in de zijkanten verlijm. Die zijn vrij massief en behalve dat ze geluid dempen houden ze ook warmte vast. Maak me meer zorgen over de winter eigenlijk. Maar ook dat ga ik oplossen. Dat tuya spul is vrij goedkoop, accuraat en je kan alles sturen via Google home. Dus eventueel ook verwarming of zelfs koeling mocht het nodig zijn. Dmv een kleine pc ventilator ofzo.

Afbeelding

Pearlsofpassion
Berichten: 4305
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 mei 2022 15:47

Kippen hebben geen verwarming nodig. Die van mij zitten bij min 10 nog steeds gewoon in de buitenlucht. Als ze gezond en afgehard zijn is dat geen enkel probleem. Bij Serama's moet je ze wel sneller beschermen, maar zo snel vriest het niet in zo'n hok als dat van jou.
Te warm kan echter wel kwaad. En als het overdag heet is, koelt het niet voldoende af tegen dat de kippen op stok gaan.
Je zou het dak wit kunnen verven.

Gebruikersavatar
LouisdeKiep
Berichten: 172
Lid geworden op: 30 apr 2022 11:59
Land: Nederland
M/V: M

Re: Operatie nachthok, Zweeds design

Berichtdoor LouisdeKiep » 06 mei 2022 13:32

Hoi Pearl,

Ik verwacht ook dat het wel goed zal gaan. Meer voor tijdens zo'n freak winter zoals 2 jaar terug hier, 3 weken sneeuw en ijzig koud. Nou ja, gelukkig hebben we het weer bericht. Mocht het echt koud gaan worden verzin ik wel iets met een warmte mat tegen 1 wand, kunnen ze kiezen :P :duimop:

Het nachthok is klaar! Altijd meer werkt dan je denkt, s'morgens waren er 100 vliegjes vast op de lak gaan zitten. Was weer schuren. Nu maar even in de schuur laten drogen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door LouisdeKiep op 06 mei 2022 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten