Omlet windbestendig

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Marieke82
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2022 13:11
Land: Belgie
M/V: V

Omlet windbestendig

Berichtdoor Marieke82 » 18 jan 2023 10:13

Sinds een 2tal jaar hebben we 3 kriel cochin kippen. Vind dat ons hok dat toch wel redelijk duur was er al niet meer bijzonder goed aan toe is. We overwegen nu een kunststof kippenhok omdat het ons duurzamer en gebruiksvriendelijker lijkt. Zijn er mensen die ervaring hebben met een kunststof kippenhok en of deze tegen wat windstoten kunnen. Wij wonen op een heuvel en het hok zou heel wat wind te verduren kunnen krijgen...

Pearlsofpassion
Berichten: 4358
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Omlet windbestendig

Berichtdoor Pearlsofpassion » 18 jan 2023 12:05

Ik zou toch zorgen dat het dan in de grond verankerd staat.
Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik vind het 2x niets... Een kunststof hok.

Gebruikersavatar
moriarty
Berichten: 764
Lid geworden op: 15 jun 2016 00:30
Land: Nederland
M/V: M

Re: Omlet windbestendig

Berichtdoor moriarty » 19 jan 2023 08:52

Ik heb een kunstof hok en dat heb ik met grondankers vaststaan. Al heb ik geen omlet, maar een green frog design. Omlets hebben een dubbelwandig systeem wat heel goed isoleert, maar bij beschadigingen nog steeds ruimte voor ongedierte kunnen vormen. Heb een uitgebreide review over het hok hier en op mijn site staan.

https://www.watikvind.nl/kippen/2018/02 ... t-het-hok/

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 827
Lid geworden op: 22 mei 2007 14:43
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nijkerk

Re: Omlet windbestendig

Berichtdoor Jeroen » 22 jan 2023 11:55

Tsja, ik weet niet, in de VS wonen mensen in plastic huizen. Hier plaatsen mensen plastic kozijnen. Bijen worden tegenwoordig in piepschuim kasten gehouden. Ik heb toch een voorkeur voor hout en steen. Maar er zal wel over nagedacht zijn.


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten