Kippenren verplaatsbaar

Huisvesting, kippenhokken, zitstokken, legnest, giftige planten in tuin, ren, onderhoud, dichtmaken tegen rovers etc
Kip-Ei-Kip-Ei
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2024 13:44
Land: Nederland
M/V: M

Kippenren verplaatsbaar

Berichtdoor Kip-Ei-Kip-Ei » 10 mar 2024 09:33

Hi Kippers,

Wij hebben drie gezellige barnevelders die het liefst elke dag het hok uitgaan om in de tuin te scharrelen. Ons perceel is ongeveer 1200m2 maar een deel is ons huis, oprit en wat schuurtjes en plekken waar de kippen beter niet kunnen komen. Ook hebben we een rijtje huizen naast ons, en 1 huis heeft een prachrig aangelegde voortuin, waar vogea gevoerd worden. Je begrijpt: onze kippen zijn dagelijks op een missie om daar zoveel mogelijk lekkers te halen, met graaf/pikschade aan de tuin als gevolg. Vervelend voor de buren.

Is er een doelmatige manier om je kippen op wisselende plekken in je tuin te laten scharrelen? Ik denk aan kunststof prikkers met een rolhek van ongeveer 50meter ofzo, om wisselede “graasplekken” te kunnen maken.

Heeft iemand een gouden tip?

frankip
Berichten: 2968
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Kippenren verplaatsbaar

Berichtdoor frankip » 10 mar 2024 10:11

Voor mij lijkt dit een heel mooie plek voor loslopende kippen. Heb je er ooit over gedacht om je tuin helemaal te omheinen met gaas , zodat de kippen niet naar de buren kunnen ? Kun jij elke dag genieten van je vrij lopende kippen , en er kunnen geen vreemde honden enz in jouw tuin , om de kippen te jagen.

Gebruikersavatar
baklap
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2022 11:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippenren verplaatsbaar

Berichtdoor baklap » 10 mar 2024 15:03

Wij gebruiken ook een verplaatsbaar net van 65 cm hoog. Ze kunnen er in principe makkelijk overheen, maar eigenlijk zijn ze te 'dom' om eroverheen te gaan.

Ik vind het ideaal om gebieden af te schermen.

Gebruikersavatar
K1P
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2022 20:43
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Lutten

Re: Kippenren verplaatsbaar

Berichtdoor K1P » 10 mar 2024 16:20

Ik heb momenteel dit gaas:
https://vendrigpackaging.com/afzetgaas/ ... tgaas.html
Daar moeten dan nog wel paaltjes bij.
Goedkoop maar vangt veel wind dus je hebt stevige palen nodig.

Deze lijkt me beter:
https://www.agrishop.nl/voss-farming-fa ... rbaar.html


Terug naar “Huisvesting”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten