Iemand ervaring met de puisor?

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor Siberianh » 03 mei 2015 21:56

je kan de temperatuur toch wel aanpassen ??

IreneV
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2014 15:57
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Overloon

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor IreneV » 03 mei 2015 22:03

Je kunt het plastic kapje op de bovenkant van de machine losschroeven, dan zit er een klein blauw componentje, dit kun je met een klein schroevendraaiertje verdraaien. Zo even uit m'n hoofd is naar links warmer, naar rechts kouder, maar dat zou je even moeten uitproberen. Succes !

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor Fryske » 03 mei 2015 22:04

Nee....temp. en LV standaard ingesteld.

IreneV
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2014 15:57
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Overloon

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor IreneV » 04 mei 2015 12:40

Is het nog gelukt om de temperatuur aan te passen, PTLS ?

PTLS
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2011 10:49
Land: Belgie
M/V: M

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor PTLS » 04 mei 2015 19:39

Omdat iemand hierboven aangaf dat het niet nodig is heb ik het niet meer geprobeerd. Alleszins bedankt iedereen voor de uitleg. Ik ga morgenvroeg de opgestuurde maranseieren inleggen nadat ze een dag op kamertemperatuur hebben kunnen rusten.

Ik zal mijn ervaringen hier nog posten.

PTLS
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2011 10:49
Land: Belgie
M/V: M

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor PTLS » 04 mei 2015 22:07

Hmmm, nu geeft hij de hele tijd 38,6 graden celsius aan... Ik zie geen schroeven bovenop, enkel 4 witte dopjes maar die zien er niet uit om af te trekken en ik wil de machine niet direct bruskeren. Mijn vertrouwen maar in de fabrikant leggen vrees ik en het zo laten...

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor tuff cookie » 05 mei 2015 05:41

Temperatuur controleren door middel van temperatuurmeter in de machine te leggen.

lorre82
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 nov 2014 07:53
Land: belgie
M/V: V

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor lorre82 » 05 mei 2015 08:07

Ik heb ook al verschillende broeds gedaan met deze machine's heb er zelf nog een gekocht. Zou eerder eens een thermometer in leggen en zien of die wel degelijk boven die 38°C stijgt. Mijn eigen ervaring is eerder dat de feitelijke temperatuur lager is dan de aangegeven. Vermist mijn eitjes altijd kippen op dag 22 of 23.
En ik tel juist, heb een rcom staan ook en die kippen op 20 of 21.

Ivy1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2021 11:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: Iemand ervaring met de puisor?

Berichtdoor Ivy1966 » 26 jul 2021 13:28

Normaal gesproken broed ik met de RCom King Suro, maar wegens verschillende eieren met verschillende keertijden, heb ik een Puisor Excellent te leen.
Ik vind t helemaal niets! Als je een volautomatische RCom gewend bent is dit een houwtje-touwtje ding. LV is een regelrechte ramp, niet stabiel te houden! Bij bijvullen moet kap eraf en de LV verlaagt dan heel snel (in tegenstelling tot de RCom) . Eieren eruit halen om te schouwen heel lastig met grote kans dat je ze laat kletteren. Ik heb er kwarteleitjes is (in kleine sambalbakjes), pfffff wat een ellende.
Ik raad deze machine af tenzij je de hele dag in de weer wilt zijn met de LV checken.
Geef gewoon €200,- meer uit en koop een RCom.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten