Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
jeroman
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:14
Land: Belgie
M/V: M

Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Berichtdoor jeroman » 17 feb 2016 16:16

Ik heb juist een 2dehands fiem cosmo gekocht. Maar er zit geen handleiding bij. Voor de eieren de keren zitten er 11 metalen keerstaafjes, zijn deze voldoende om de broedmachine vol te leggen? Of missen er staafjes?Hoever moeten deze uit elkaar liggen voor groothoender eieren, om deze te keren? Heeft iemand toevallig een link naar een handleiding van deze broedmachine, ik heb al gezocht via google, maar ik vond geen.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Berichtdoor danielb » 18 feb 2016 21:04

misschien krijg je hier nog een antwoord op van een forumlid,maar kan je het niet vragen aan de vorige eigenaar?
en anders zelf eens uitesten of de eieren goed draaien met de broedmachine open als dat gaat???

jeroman
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:14
Land: Belgie
M/V: M

Re: Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Berichtdoor jeroman » 19 feb 2016 09:40

De vorige eigenaar gebruikte hem als uitkipkast. Ik ben hem nu aan het laten proefdraaien en, de eieren lijken de keren.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Berichtdoor danielb » 19 feb 2016 12:27

:duimop:

karamanliali1
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 sep 2014 21:17
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Hasselt

Re: Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Berichtdoor karamanliali1 » 25 apr 2016 22:54

Ik heb ook deze machine
Staafjes moet je zo leggen dat de eieren niet te strak tussen de staafjes liggen.
En, om keren te stoppen moet je dan staafjes weg halen.
Draaien van de eieren bij deze machine gaat erg langzaam dat je niet ziet draaien.
Luchtvochtigheid heb ik nooit hoger dan 60% gekregen bij deze machine, ook bij alle bakken vol met water maar uitkomst is niet slecht.
Voor de rest goede beginners machine.

nilsbinnemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2019 09:23
Land: Belgie
M/V: M

Re: Enkele vragen fiem cosmo ivm eieren keren

Berichtdoor nilsbinnemans » 14 aug 2019 09:15

Hallo,

In de hoop dat nog iemand deze feed volgt.

Ik heb onlangs een Fiem Cosmo 2dehands gekocht. Jammer genoeg zaten er geen keerstaafjes meer bij.
Enig idee of ik deze ergens apart kan verkrijgen? Of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Ik bezit ook geen handleiding dus ik weet niet juist hoe de staafjes er uitzien.

Ik heb ondertussen een eerste keer de machine gebruikt (mijn eerste keer dat ik kuikens uitbroed via een machine) en de eieren zelf dagelijks gekeerd. Er zijn ondertussen al 15 van de 20 kuikens uitgekomen. Voor een eerste poging ben ik dus wel tevreden.

Ik heb de luchtvochtigheid de eerste week op 65% gehouden en nadien rond 45%. De temp. schommelde tussen 36.5 en 38.5.

Groetjes,


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten