Broedmachine herstellen

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Dieterv84
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018 11:50
Land: Belgie
M/V: M

Broedmachine herstellen

Berichtdoor Dieterv84 » 16 jun 2021 15:19

Hey,

Enkele jaren geleden kocht ik een automatische motorbroedmachine op "een bekende Chinese site" :mrgreen:
Tot mijn verbazing werkte deze ondanks de relatief lage prijs perfect en was ik er zeer tevreden over.

Bij mijn laatste broedsel ben ik met de machine echter in panne gevallen: De machine kon plots zijn temperatuur niet meer houden. Het verwarmingselement is volgens mij defect.

Ik heb hierop getracht de machine te herstellen:
Ik kocht een verwarmingsspiraal/veer van 100watt en monteerde deze onder de ventilator.
Bij het inschakelen van de machine kwam er echter wat rook van de spiraal en krulde deze op sommige plaatsen in trosjes bij elkaar... :-D heb het dan maar snel afgezet.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens de site waren de spiralen aan te sluiten op 220-240 volt.
Had ik nog een andere waarde moeten uitmeten? (Wattage?) Ik ging ervan uit dat het aantal watt enkel aangeeft hoeveel warmte de spiraal afgeeft.

Mvg

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Broedmachine herstellen

Berichtdoor tuff cookie » 16 jun 2021 21:05

Ik zou op de gebruiksaanwijzing zoeken naar de wattage van het verwarmingselement. Er zijn verschillende te koop.

Dieterv84
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2018 11:50
Land: Belgie
M/V: M

Re: Broedmachine herstellen

Berichtdoor Dieterv84 » 17 jun 2021 09:14

:mrnono: eigen aan de niet nader genoemde chinese site is dat alles wat je erbij krijgt ook letterlijk chinees is :-D

staat zowel in de handleiding als op het verwarmingselement niets op.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Broedmachine herstellen

Berichtdoor tuff cookie » 17 jun 2021 09:38

Misschien een plaatje op de broedmachine zelf ?
Anders kun je eens naar het wattage van het verwarmings element vragen waar je de BM hebt gekocht.


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten