Broedmachine

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Broedmachine

Berichtdoor Pearlsofpassion » 02 jul 2021 21:07

OK, laten we het daar dan maar op houden. :-D

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Broedmachine

Berichtdoor tuff cookie » 02 jul 2021 21:33

:-D

Brabanterkip
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 jun 2021 11:27
Land: Nederland
M/V: M

Re: Broedmachine

Berichtdoor Brabanterkip » 04 jul 2021 13:14

volgens mij heeft het te maken met het schudden...
als de eieren verzonden worden moeten ze natuurlijk in een busje, dat zal wel schudden.
Ik weet ook niet precies hoe het zit hoor, maar ik denk dat dan de dooier niet zijn originele vorm meer heeft ofzo.
Misschien kun je het een beetje vergelijken met zand in een potje met water: als je dat schud zweeft het zand door het water... maar na een paar uur zakt het naar de bodem.
nu zeg ik niet dat de dooier uit elkaar geschud is, maar eerder niet mooi rond meer.

en een keer per dag draaien haalt de dooier echt niet door de war... dat zorgt er alleen voor dat het niet aan het vlies blijft plakken dacht ik

en misschien kun je geen eieren die nog geen dag oud zijn uitbroeden omdat ook daarvan de samenstelling niet helemaal correct van is: dat als de schaal om de dooier en het eiwit (de vloeistof... heet dat het eiwit?) heen vormt dat dan de dooier ook nog door de war is...

maar dat is alleen mijn idee, weet ik niet zeker

Noas
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2021 09:13
Land: Belgie
M/V: V

Re: Broedmachine

Berichtdoor Noas » 04 jul 2021 13:21

Ok, dankuwel


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten