Temperatuur Rcom Kingsuro

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Jensi001
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2022 09:23
Land: Belgie
M/V: M

Temperatuur Rcom Kingsuro

Berichtdoor Jensi001 » 24 jun 2022 15:03

Hallo allemaal,

Ik zal me vlug even voorstellen. Mijn naam is Jensi, ik woon in België en lees me nu al een tijdje in op het forum.

Nu een tiental dagen geleden heb ik een Kingsuro broedmachine gekocht met uiteraard de bedoeling wat eitjes uit te broeden. Ik heb de machine eerst 2 dagen leeg laten draaien zoals aangeraden word. Ik heb ook een extra kwikthermometer er in gelegd om de temperatuur correcter te kunnen monitoren.

Nu waar mijn vraag over gaat. De temperatuur die de machine weergeeft verschilt van die van de kwikthermometer. Een 2tal graden toch. Om zeker te zijn heb ik 2 andere kwikthermometers besteld en deze liggen bij in de machine. Ik heb de thermometer die het grootste verschil gaf er uitgehaald aangezien de andere 2 metingen geven die dicht bij elkaar liggen.
Nu dus de machine staat ingesteld 37,8 zoals het bij een motorbroeder hoort en omwille van het feit dat het een moterbroeder is zou de temperatuur toch ongeveer overal gelijk moeten zijn. Nu geven de 2 kwikthermometers beide een andere temperatuur namelijk ongeveer 37 en de andere 37,7. Ze liggen beiden op bovenkant eihoogte wel op andere plaatsen.

Dus welke thermometer moet ik nu geloven en dus volgen daar te koud of te warm broeden nefast is voor toekomstige uitkomst/kuikens.

PS: er liggen momenteel al broedeieren in aangezien ik toen nog maar 1 extra thermometer had en die redelijk dezelfde temperatuur gaf als de digitale meter van de machine.

Alvast bedankt voor je leestijd.

Groetjes

Jensi

Pearlsofpassion
Berichten: 4311
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Temperatuur Rcom Kingsuro

Berichtdoor Pearlsofpassion » 24 jun 2022 16:30

Wissel beide thermometers eens om. Dan weet je of het aan de plaats in de machine of aan de thermometers ligt.

Jensi001
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2022 09:23
Land: Belgie
M/V: M

Re: Temperatuur Rcom Kingsuro

Berichtdoor Jensi001 » 27 jun 2022 05:49

Pearlsofpassion schreef:Wissel beide thermometers eens om. Dan weet je of het aan de plaats in de machine of aan de thermometers ligt.


Sorry voor de late reactie. Dankjewel voor je snelle reactie.

Ik heb gedaan wat je voorgesteld hebt, nu zit er nog steeds een verschil tussen de twee kwikthermometers onderling en ook met de broedmachine zelf. Ik heb wel de indruk dat het kleiner is. Het verschil schommelt soms is het maar voor zover ik het kan aflezen 0,2-0,3 graden soms is het wel 0,5 graden.

Het is wel naar de koelere kant dus als ik het goed begrijp komen dan de kuikens later uit en zou dit voor de rest "weinig" invloed hebben op de ontwikkeling?

Groetjes

Jensi


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast