De vochtigheid

Forum alleen voor discussies en vragen over de kwaliteit en werking van broedmachines. Dus geen vragen over bijv. het uitkomen van kuikens in de broedmachine.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: De vochtigheid

Berichtdoor tuff cookie » 02 apr 2023 11:54

Wel eens van een natte bol hygrometer gehoord ? Die geeft de vochtigheid perfect aan op de juiste broed temperatuur. Zoek maar eens op Google.

AstridW
Berichten: 121
Lid geworden op: 09 apr 2019 08:54
Land: Nederland
M/V: V

Re: De vochtigheid

Berichtdoor AstridW » 02 apr 2023 14:30

Ja die ken ik, alleen nooit aangeschaft. Ik ken mijn broedmachine inmiddels goed genoeg om het zo te doen. Maar bij de eerste twee pogingen zou zo'n ding me waarschijnlijk wel geholpen hebben. Ik wilde alleen waarschuwen voor een (denk ik) regelmatig gemaakte fout dat mensen op de metingen van een (bij hogere temperaturen) onbetrouwbare hygrometer afgaan.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5588
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: De vochtigheid

Berichtdoor tuff cookie » 02 apr 2023 16:06

:duimop:

Enba20
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 18:32
Land: Belgie
M/V: M

Re: De vochtigheid

Berichtdoor Enba20 » 02 apr 2023 16:30

AstridW schreef:Ik ben gestopt met de hygrometers, dacht ook steeds te lage luchtvochtigheid maar had wel te kleine luchtkamers. Die meters geven bij hogere temperaturen een afwijkende waarde of je moet de meter echt bij 37,8 gr geijkt hebben.. Ik ga nu alleen nog af op wat ik zie aan de luchtkamers met 7, 10 en 14 dagen. Dan weet je in elk geval zeker dat je goed zit.

Proberen waard
Dank je wel


Terug naar “Broedmachines”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten