3 kuikens wyandotte. Welke kleurslagen?

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: 3 kuikens wyandotte. Welke kleurslagen?

Berichtdoor viefpief » 20 aug 2014 18:54

ReneR schreef:Het zalm lijkt me bij jou veel te zwart op de hals en dat geldt ook voor de 'buff'. Maar mogelijk kan het per vogels ook wel verschillen.
Wel leuk, die toverballen, hè?


Nou verschilt het bij zalm ook tussen hennen en hanen ;) Jij hebt een hennetje en die is inderdaad veel lichter en heeft helemaal geen zwart. Scroll hier wat naar beneden voor een volwassen zalm haan viewtopic.php?f=80&t=45570 .

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: 3 kuikens wyandotte. Welke kleurslagen?

Berichtdoor ReneR » 20 aug 2014 19:54

viefpief schreef:
Nou verschilt het bij zalm ook tussen hennen en hanen ;) Jij hebt een hennetje en die is inderdaad veel lichter en heeft helemaal geen zwart. Scroll hier wat naar beneden voor een volwassen zalm haan viewtopic.php?f=80&t=45570 .


Aha, ja dat is natuurlijk ook zo. Mooie diertjes hoor.

Spanksel
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 apr 2013 00:49
Land: Nederland
M/V: V

Re: 3 kuikens wyandotte. Welke kleurslagen?

Berichtdoor Spanksel » 21 aug 2014 01:05

Henk69 schreef:
Spanksel schreef:Die calculator vind ik nou niet bepaald handig/duidelijk. De kleurslagen van de ouders invullen, is logisch, geen probleem; goudzwart gezoomd, zalm etc.
Maar vervolgens krijg je de uitslagen van de jongen; roodzwart, geelzwart, goudzwart en zelfs blauw/zwart met rood. Wat moet ik in godsnaam met dergelijke termen??? De plaatjes erbij zijn net zo duidelijk :crazyeyes:


De calculator is duidelijker dan jouw kuikendonsjes. Maar goed dat ik hier geen admin ben... ;)


Pardon? Ga je aub schamen.

ReneR: Wat een mooie kippen. De buff ziet er toch anders uit dan mijn bruine kuiken. Maar daarvan denk ik ook dat het een fokonzuivere kleurslag is, aangezien het nergens op lijkt tot nu toe.
Het verschil van het zwart bij onze kuikens, ligt inderdaad wat Vief zei aan het geslacht. De haan heeft pronkveren en krijgt altijd een mooie hals en volle staart. Daarom twijfel ik stiekem ook nog over het geslacht van het bruine kuiken... Maar tijd zal het zeggen :)

Gebruikersavatar
Henk69
Berichten: 2785
Lid geworden op: 21 dec 2005 13:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: 3 kuikens wyandotte. Welke kleurslagen?

Berichtdoor Henk69 » 21 aug 2014 10:01

Als jij geen domme kritiek meer spuit

Spanksel
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 apr 2013 00:49
Land: Nederland
M/V: V

Re: 3 kuikens wyandotte. Welke kleurslagen?

Berichtdoor Spanksel » 21 aug 2014 15:33

Henk69 schreef:Als jij geen domme kritiek meer spuit



Als je niets nuttigs te melden hebt, kun je beter weg blijven.


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 3 gasten