raar teekachtig spinnetje op ramlam

Yola
Berichten: 609
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:08
Land:
M/V: V

Re: raar teekachtig spinnetje op ramlam

Berichtdoor Yola » 23 nov 2009 21:05

heb nog neocidol in de medicijnkast gevonden, hoe kan ik dit nu het best gebruiken, kan alleen maar info vinden over dompelbaden, lijkt me wel heel rigoreus.
Is duur goedje trouwens, heb het dit jaar gekocht voor het geval we myassis hadden, nu 1x meegemaakt bij een lam tussen haar klauwtjes en dit met biotex behandeld.
Neocidol is een naar naar goedje, je moet je goed beschermen lees ik en mijn lam is niet supergezond en sterk, lastig hoor!

Gebruikersavatar
Veulen
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jan 2009 17:25
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: raar teekachtig spinnetje op ramlam

Berichtdoor Veulen » 24 nov 2009 08:00

Neocidol inderdaad. En dan wel na paar dagen herhalen.

Ik doe zelf handschoenen aan en bedek me armen.
Vervolgens los ik het op in lauw water en dan giet ik het met een gieter over het lijfje. Daarna doe ik het met een badspons goed inwrijven.

Yola
Berichten: 609
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:08
Land:
M/V: V

Re: raar teekachtig spinnetje op ramlam

Berichtdoor Yola » 24 nov 2009 08:41

Bedankt, dit ga ik doen!

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Re: raar teekachtig spinnetje op ramlam

Berichtdoor iris » 24 nov 2009 15:38

Hoe gaat het daar.....kriebelkriebel

Yola
Berichten: 609
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:08
Land:
M/V: V

Re: raar teekachtig spinnetje op ramlam

Berichtdoor Yola » 24 nov 2009 18:20

heb hem vanmorgen afgesponsd, arme jong is zo eenzaam dat ie zelfs daar blij mee was.
Heb hem niet nagekeken en kan geen luizen meer vinden maar wel heel veel neten, worden die ook gedood door de neocidol of zou de behandeling herhaald moeten worden??
Vanmiddag is ie even mee naar buiten geweest, ben eerst aan het clickeren geweest, komen is een paar brokjes, dit had ie snel door, toen de gok genomen en naar buiten en daar werkte het ook, hij heeft een beetje gras gegeten en in ieder geval zijn pootjes even kunnen strekken, dit worden lange drie weken maar ik ga het wel volhouden, moet zeker weten dat ie luisvrij is voordat ie zelfs maar in de buurt van mijn schapen komen mag.
Geloof wel dat de meeste luizen al dood waren door de ontworming met cydectin, las dat dit middel ook gebruikt wordt als antiluismiddel.

Gebruikersavatar
Veulen
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jan 2009 17:25
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: raar teekachtig spinnetje op ramlam

Berichtdoor Veulen » 24 nov 2009 23:15

Met neocidol krijg je zo'n beetje alles dood. Dat spul is puur chemisch. Ooit op een stage-bedrijf zag ik hoe iemand er een verwilderd konijn mee vermoorden. Ze doopte dat beest onder, beest ging koppie onder, nam een slok en toen...


Terug naar “Schapen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten