Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Pumi » 11 nov 2015 17:13

Lang gekoesterde droom, maar dit weekend is het dan zover. We gaan 2 ouessant schaapjes erbij halen, 2 ooitjes die niet meer lammeren. Ze gaan uit de kudde omdat ze al echt op leeftijd zijn en dus meer zorg nodig hebben. Meneer heeft er meerdere zitten dus we gaan kijken welke dames bij ons een (hopelijk) mooie oude dag gaan krijgen. Hij had er 2 op het oog voor ons een bruine en een schimmel :ilove:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor lnge » 11 nov 2015 21:22

Leuk! Komen ze bij je ezeltjes? (Die ik dolgraag ook eens wil zien :gulzig: )

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Pumi » 11 nov 2015 22:50

ze komen op een eigen stukje bij de ganzen en kippen, waar ook een schuilstalletje staat. Maar we gaan het zo maken dat ze zomers bij de ezeltjes kunnen lopen

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Pumi » 11 nov 2015 22:54

Fred
Afbeelding

Bobby
Afbeelding

Igoor
Afbeelding

Balky
Afbeelding

en de shetlander Humpty (helaas is het voor d kar beleren nooit gelukt)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Roan12 » 11 nov 2015 23:06

Fantastisch! Heerlijk die ruimte en wat een grappige ezeltjes. Heel benieuwd naar je schaapjes. Als vast veel succes voor zaterdag! Zoveel ruimte zou ik ook wel willen! :gulzig:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor lnge » 12 nov 2015 00:01

Ooh wat een heerlijke knuffels! Ze zien er goed uit! :duimop:

Bobby lijkt sprekend op mijn ezeltje die ik als kind had, en Humpty lijkt sprekend op mijn shet Punky (is er niet meer).

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Pumi » 12 nov 2015 11:27

Bobby is een beetje onze reddings ezeltje, zat bij handelaren, halster zat in zijn haar/vel vast, rare striemen op zijn pootjes van ik denk een spit of zo. Mager en slecht in zijn vacht. Nog steeds is hij niet onze sterkste ezel, zijn wintervacht is altijd minder dik dan die van de rest. Dus als het erg koud is krijgt hij een regendekje op zodat het hem minder energie kost om warm te blijven. De rest is zomers ook echt afgrijselijk dik en Bobby altijd keurig slank, dus hij heeft ook niet echt reserves voor de winter. Maar hij is een ontzettende lieverd :duimop:

Fred komt bij goede bedoelde mensen weg, die hem als veulentje gekregen hebben, hem bij een shet gezet hebben en er nooit meer iets mee gedaan hebben. Dus hij is mega dwars en vind niets leuk, ook borstelen is voor hem een echt straf als je hem al te pakken krijgt. Wel is hij stapel verliefd op Humphy.

Balky en Igoor hebben we samen gekocht, mega verwend. elke keer als de eigenaren bij hun kwamen kregen ze iets te eten, dus ze beten, trapten en balkten de hele tijd om eten te krijgen. Ze waren dus niet te genieten de eerste tijd. Totdat ze eraan gewend waren niet meer elke keer iets te eten te krijgen toen werden ze liever en nu zijn ze gewoon een leuk stel samen.

Humphy komt van de markt als 1 jarig hengstje, toentertijd bedoeld als gezelschap voor mijn wedstrijd paard die niet alleen kon zijn. Ik denk dat we hem van de slager gered hebben, want zijn ene hoefje heeft ook jaren extra aandacht nodig gehad maar gaat nu uiteindelijk goed. Ik heb hem inmiddels al meer dan 15 jaar :booze:

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Pumi » 12 nov 2015 11:28

Roan12 schreef:Fantastisch! Heerlijk die ruimte en wat een grappige ezeltjes. Heel benieuwd naar je schaapjes. Als vast veel succes voor zaterdag! Zoveel ruimte zou ik ook wel willen! :gulzig:


we hebben 1,2 ha, is wel een boel werk hoor, je bent altijd bezig :silly:

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Roan12 » 12 nov 2015 14:17

Pumi schreef:
Roan12 schreef:Fantastisch! Heerlijk die ruimte en wat een grappige ezeltjes. Heel benieuwd naar je schaapjes. Als vast veel succes voor zaterdag! Zoveel ruimte zou ik ook wel willen! :gulzig:


we hebben 1,2 ha, is wel een boel werk hoor, je bent altijd bezig :silly:


Wat een ruimte zeg! Ik houd er wel van, ik kan toch niet stil zitten! :mrnono:

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Eindelijk Ouessant schaapjes erbij

Berichtdoor Pumi » 14 nov 2015 18:27

De 2 ooitjes, de bruine is van 2005 en de schimmel kleurige van 2009

Afbeelding

Afbeelding


Terug naar “Schapen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten