vachtverzorging wallische geiten

Gemzo
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jun 2012 23:15
Land: B
M/V: V

vachtverzorging wallische geiten

Berichtdoor Gemzo » 25 apr 2018 12:50

Weet er hier iemand welk de meest geschikte borstel is voor de vachtverzorging van de wallische geit.
En de beste manier om het te doen ?
Het lukt me niet zo geweldig goed. We moeten altijd met 2 zijn om het te doen en ze hebben behoorlijk wat klitten. Nu vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om een paardenhalster om te doen, of dat ook voor een geit zou passen. Ik zou een manier willen vinden om ze ergens aan vast te maken zodat ik mijn handen vrij heb om ze te kammen.

Piroska
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 mei 2012 19:48
Land: Hongarije
M/V: V
Locatie: Hongarije

Re: vachtverzorging wallische geiten

Berichtdoor Piroska » 25 apr 2018 17:50

Ik heb andere geiten dus geen idee over de vachtverzorging. Maar om te melken hier hebben ze een halsband en krijgen ze een emmertje met fijn gemalen mais voor hun snufferd, daar zijn ze wel even mee zoet want het eet lastig en dan kan er rustig gemolken worden. Misschien werkt dat ook bij de vachtverzorging?

Op internet staat ergens, ben de link even kwijt, hoe je zelf een halster kan knopen, het zag er niet al te moeilijk uit, maar ik heb gekozen voor een oude broekriem losjes om de nek.

Gebruikersavatar
ChickenChick
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2017 17:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: vachtverzorging wallische geiten

Berichtdoor ChickenChick » 25 apr 2018 19:08

Ik heb geen ervaring met geiten kammen, maar voor zo'n vacht zou ik eens kijken voor een Tangle Teezer. Is een anti-klit borstel voor mensen, ik gebruik ze ook voor mijn lange haar. Maar ook voor hond, kat, paard...

Hele dikke klitten haal je er nog het liefst uit met de hand, maar het is een heel effectief borsteltje.

Gemzo
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jun 2012 23:15
Land: B
M/V: V

Re: vachtverzorging wallische geiten

Berichtdoor Gemzo » 26 apr 2018 13:12

Dank jullie wel voor de tips !!!
Hier kan ik echt wel wat mee.
Heb vandaag al eens geprobeerd met het emmertje mais voor hun neus en inderdaad dat laat hen de rest wel even vergeten.
Ik had nog nooit gehoord van een Tangle Teezer borstel, maar het lijkt me wel de moeite om het uit te proberen.


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten