Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Berichtdoor viefpief » 24 mei 2012 21:30

Martin&Leonard schreef:geiten leren de dominee vloeken. :gna:


Zoiets zei mijn buurman ons ook voor de grap toen hij zag dat we ze hadden aangeschaft :schater:

Gebruikersavatar
Shaka
Berichten: 476
Lid geworden op: 04 aug 2008 11:39
Land: Friesland
M/V: V

Re: Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Berichtdoor Shaka » 25 mei 2012 11:32

Hier in Friesland is de spreuk(ik zal het maar in het Nederlands doen)

Als je het vloeken niet wilt verleren moet je een geit kopen.

Ik heb zo'n sticker achterop de auto.

En dat is een waarheid als een koe.

Gebruikersavatar
laikaschat99
Berichten: 3996
Lid geworden op: 23 sep 2010 19:45
Land: Belgie
M/V: V

Re: Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Berichtdoor laikaschat99 » 25 mei 2012 16:45

Inderdaad! Ze zijn er meester in overal te komen waar ze niet mogen zijn. Mijn geitjes mochten niet bij de kippen, maar als ik binnen ging en de poort, die op dat moment niet vastzat, waaide open en daar gingen we weer. En ze gingen dan altijd achter het hok door. Vloeken dat je dan doet. En naar de tuin ontsnapte ze ook altijd! Grr, die geitjes. En toch grappig hoeveel je van iets houdt waaraan je je de helft van de tijd ergert. ;)

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Berichtdoor viefpief » 25 mei 2012 16:50

Het blijft me toch verbazen, al die vreselijke geitenstreken die ik hoor. Mijn geitjes zijn zo braaf! Als ik bijv. een stuk van de kippenstal open heb staan omdat ik er even de mest en troep uit wil scheppen, vinden de geiten dat natuurlijk SUPERineressant. En het feit dat ze er zo in kunnen lopen maakt het er niet makkelijker op. Maar stel, ik draai me even om dan gaan ze er wel in. Maar als ik dan weer terugkijk, hoef ik maar één keer een beetje dreigend "EH!" te zeggen en ze rennen er gelijk weer uit met mega-grote ogen. Ook als ik met wat eten de wei in kom en ze lopen te schooien hoef ik alleen enthousaist JA te roepen en ze rennen weg.
Heb ik gewoon geluk met ze of heeft de oude man waar ze vandaan komen ze gewoon heel goed opgevoed? :clown:
Ze komen ook zo lief bij me staan als ik ergens op een stronkje ga zitten ofzo. Dan komt Marietje heel zachtjes aan mijn hand knabbelen zodat ik haar tussen haar hoorns kan kriebelen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Shaka
Berichten: 476
Lid geworden op: 04 aug 2008 11:39
Land: Friesland
M/V: V

Re: Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Berichtdoor Shaka » 26 mei 2012 12:18

viefpief schreef:Het blijft me toch verbazen, al die vreselijke geitenstreken die ik hoor. Mijn geitjes zijn zo braaf! Als ik bijv. een stuk van de kippenstal open heb staan omdat ik er even de mest en troep uit wil scheppen, vinden de geiten dat natuurlijk SUPERineressant. En het feit dat ze er zo in kunnen lopen maakt het er niet makkelijker op. Maar stel, ik draai me even om dan gaan ze er wel in. Maar als ik dan weer terugkijk, hoef ik maar één keer een beetje dreigend "EH!" te zeggen en ze rennen er gelijk weer uit met mega-grote ogen. Ook als ik met wat eten de wei in kom en ze lopen te schooien hoef ik alleen enthousaist JA te roepen en ze rennen weg.
Heb ik gewoon geluk met ze of heeft de oude man waar ze vandaan komen ze gewoon heel goed opgevoed? :clown:
Ze komen ook zo lief bij me staan als ik ergens op een stronkje ga zitten ofzo. Dan komt Marietje heel zachtjes aan mijn hand knabbelen zodat ik haar tussen haar hoorns kan kriebelen :mrgreen:



Volgens mij heb jij schoothondjes die verkleed zijn als geiten :lol: :lol:
Of geef je ze iets aparts te eten,zodat ze zich niet als geiten gedragen :gluiplach:

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Hoe zorg ik ervoor dat ze gelukkig zijn?

Berichtdoor viefpief » 26 mei 2012 15:49

Ze zijn gewoon heel slim :saint: En weten dat ze eerder wat lekkers krijgen als ze braaf zijn :gluiplach:


Terug naar “Geiten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten