Kippen-tv

Geschikte rassen, opfok, slachten, hulpmiddelen etc.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5576
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen-tv

Berichtdoor tuff cookie » 14 feb 2021 07:01

Ja, soms moet je echt een keus maken.

Torinik
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Kippen-tv

Berichtdoor Torinik » 15 feb 2021 09:07

Pearlsofpassion schreef:Oh echt? Zijn die sterker van smaak?

Ik vind van wel. Ik vind de textuur van het vlees ook anders, en de kleur veel dieper rood.
Misschien ligt het aan mij, misschien ligt het aan mijn lijn brahmas, maar qua kleur van vlees valt het niet te ontkennen t.o.v. vleeskippen.
Misschien kan Danielb wat licht op de zaak werpen hieromtrent. Hij heeft volbloed brahmas, daar vleeskip in gekruist en dan opnieuw meer brahma erin. De overschot ging, als ik het goed begrepen heb, meestal de pot in. Zaten hier duidelijke verschillen in qua smaak en textuur?



Pearlsofpassion schreef:Hier gaat hij in vol au vent... :roll: Waterzooi is anders ook eens lekker... Maar dat zou dan minder goed zijn met Brahma?

Smaken verschillen, misschien vind jij het net wel goed met wat extra smaak. Met die van mij, toch zeker een haan van enkele jaren oud, probeer ik dat niet meer. Dat wordt coq-au-vin, zonder twijfel. :kwijl:



Pearlsofpassion schreef:Ocharme 't kipje. Dat ze nog steeds onderaan staat.
Geen natuurlijk leiderstype...

Echt onderaan staat ze niet, eerder ergens middenin voor zover ik kan zien.
Het is wel van kuiken af een heel apart ding geweest. Altijd bang geweest van mij, terwijl de rest uit mijn hand at. Als kuiken super nerveus, maar dat is met ouder worden geminderd en nu zie ik bijna geen verschil meer met de andere kippen.
Het is een klein mirakel dat ze hier nog rond loopt. Ze zat meermaals bij het groepje dat moest gaan, vooral omwille van dat nerveuze en schrikachtige, maar iedere keer gebeurde er wel iets waardoor dat uitgesteld werd en ze bij het volgende groepje terecht kwam. Nu mag ze blijven, als je zo dikwijls door het oog van de naald gekropen bent verdien je dat wel.

Zoomvliet
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 jul 2020 10:54
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

Re: Kippen-tv

Berichtdoor Zoomvliet » 15 mar 2021 22:02

Over die niet kraaiende haan...

Ik heb er een van begin augustus die nu pas af en toe kraait...
Ik had hem van te voren wel al zien treden

Torinik
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Kippen-tv

Berichtdoor Torinik » 16 mar 2021 10:00

Die haan waar het over ging, kraait ondertussen uit volle borst. Hij houdt zich niet in, niet qua volume en niet qua regelmaat.
Treden doet hij ook goed, alle kippen ondertussen, niet alleen de kleinsten.
Hij werd altijd aangevallen, door die gekke kip waar ik dit topic over begon, iedere keer hij een hen wilde treden, en moest dan vluchten. Tot het op een goede ochtend tot een gevecht kwam tussen die twee. Dat won hij op zijn kousenvoeten, en sinds die dag is hij heer en meester over zijn ren.
Maar het heeft weer niet mogen zijn, weer geen niet-kraaiende haan. Het eerste rondje van het jaar zit in de broedmachine. Denk dit jaar 3 rondjes te doen, en dan kan hij op wintersport aan de glühwein. :kwijl:

Gebruikersavatar
Haza
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 mar 2021 12:55
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Zeewolde

Re: Kippen-tv

Berichtdoor Haza » 16 mar 2021 20:20

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vermakelijk!!!

Torinik
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Kippen-tv

Berichtdoor Torinik » 20 mar 2021 11:37

:mrgreen:


Terug naar “Kippen (en overig pluimvee) voor consumptie”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten