Tuincentra,konijntjes en een artikel in de krant

Gebruikersavatar
kippenvrouwtje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 05 feb 2008 11:35
Land:
M/V: V

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor kippenvrouwtje » 25 jun 2008 16:44

Alle mensen wij zitten echt stil en met koude rillingen op ons lijf , woedend en verdrietig , bah wat een rot mensen zijn er op deze wereld , alleen geld telt , die zou ik echt dood nijpen grrrrrrrrr, :devious: :devious: :devious:
dank je wel voor deze mooie daad :roos:

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor nel » 25 jun 2008 23:12

Ik heb het nijntje postuum de naam Hope gegeven.

Pluizebolletje staat mij teveel voor waar tuincentra enz. op uit zijn...lieve, kleine schattige dieren verkopen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor Lies » 25 jun 2008 23:20

Wat een geweldig mooie en passende naam voor deze schat.
Je had het wat mij betreft niet beter kunnen kiezen. En dan nu nog een dubbele betekenis waarschijnlijk. Echt heel mooi.

Als ik je verhaal lees met alle emotie erin dan krijg ik tranen in mijn ogen. Ze was een engeltje, een lieffie en ze is niet voor niets gestorven. Bovendien heb je haar met de laatste uren bij jou iets onbetaalbaars gegeven. Iets dat telt en altijd blijft.

Liefs,

Lies

Ps: Ja hè wat een lelijk eendje hahaha. Maak dat de kat wijs ;-)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor Lies » 25 jun 2008 23:29

Eelke schreef:jaha, dat doe ik de volgende keer wel anders...

maar hoe weet ik nog niet, de dieren winkel heeft allerlei certificaten, dus hoe weet ik dan waar ik een goed konijntje kan halen?

misschien neem ik na deze geen konijn meer ook... ik weet het allemaal niet :)


Ach jawel! Je haalt gewoon tzt één of twee konijnen uit een konijnenasiel! Daar zitten heus ook gezonde dieren hoor. En je krijgt nog goed advies mee ook en je kunt bij problemen hulp vragen! Wat wil je nog meer? :P Ik hoop dat je op termijn 2 konijnen kunt hebben en dat je dan heel erg geniet van ze. Want 2 konijnen in een (ruime) ren is zo leuk! Als je ze met elkaar ziet, ze doen lief maar ook weleens een beetje grommerig naar elkaar dan word je helemaal vrolijk! Ik heb hier een ondeugend vrouwtje die graag de baas wil zijn maar dat mag niet van haar man. En als ze dan weer eens dwars is rent hij haar heel hard achterna: "Aan de kant" roept hij dan. "IK ben de baas!" En dat doet hij net zolang tot ze naar hem luistert. :-)

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor Kareltje » 25 jun 2008 23:33

was vandaag in het tuincentrum, moest even aan je verhal denlen gelijk even wezen kijken, maar zat vooooool
met knuffels :shock: ha ha ha die leken net echt, leuk om te zien. nee er zaten maar 2 konijntjes meer niet, maar inderdaad in z'n glazenbak :( agosie

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor Lies » 25 jun 2008 23:34

monique schreef:
Heike schreef:
Zo'n boekje over hem, het verhaal dat hij aan zijn cavia-vriendjes vertelt, dat moet een
pareltje zijn! Het zou goed zijn mocht dit boekje scholen bereiken, ook daar weet men vaak niet
hoe men met dieren moet omgaan. Ik zie het met mijn eigen ogen en op Sam's school zit ook een
konijn, helemaal 'alleen', niet in een hokje, hij heeft de vrijheid en 's ochtends zie ik hem 'praten'
met zijn wilde soortgenoten. Hij leeft van wat de natuur hem biedt en ik voer hem ook, op mijn
hurken ga ik dan zitten en reik hem wat lekkers... Bink noem ik hem, het is ook zo'n stoer konijntje.

Zoveel dierenleed, konijnleed! Ik hoop dat het boekje een groot succes zal worden en dat vele
konijnenvriendjes een beter leven zullen krijgen!


Het is zeker een pareltje (al zeg ik het zelf) Ik hoop dat het een steentje kan gaan bijdragen, liever nog een kei. We gaan ook onzettend ons best doen om dit boekje juist ook op plekken als scholen te krijgen. Maar ook thuis, bij kinderen waarvan bijv de ouders en opa's en oma's het verhaal voorlezen en zelf daardoor ook aan het denken gezet worden.
Het mooie is dat de dieren het zo simpel vertellen, dat je niet anders kan als snappen dat alleen in een hokje gewoon in en in triest is.


Het kon weleens heel zinnig zijn om Stichting konijnenbelangen te informeren. Het kan op zijn minst op hun site. En het lijkt me dat die mensen dit initiatief kunnen waarderen.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor nel » 25 jun 2008 23:42

Ja, zulke sites willen we benaderen.

Dus eh....kom maar op met alle suggesties ( scheelt ons weer een hoop werk ;) )

Gebruikersavatar
Tina
Berichten: 3685
Lid geworden op: 21 mar 2005 15:38
Land:
M/V: V
Locatie: Voorhout

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor Tina » 26 jun 2008 08:29

Het moet zeker afgelopen zijn met die misselijke praktijken met dieren :frown: toen wij vorig jaar in Bomal waren, was daar een markt waar een idioot stond met een rij kooien met kippen, ganzen, en zelfs een zwaan, die beesten waren allemaal ziek en stonden in de brandende zon, zonder een drup water, laat staan voer. Iedereen liep er langs zo zielig zeiden ze, maar niemand deed zn mond open, die vent die erbij hoorde zag ik eerst niet maar toen hij dan tevoorschijn kwam, stond ik achter hem met een hoop lawaai, hoe hij dat kon doen enz. ik zou er werk van maken, keek hij me aan met een blik van mens rot op. En dat hij me niet kon verstaan, stoom kwam uit mn oren, er bleven wel steeds meer mensen staan, mooi zo. In zn vrachtwagen stond een armetierig bokje, het was een hele hete dag, gadver hoe kan iemand dat doen. Op een moment kwam er een man bij, die die vent allerlei vragen ging stellen en schreef alles op, mij vroeg hij of ik er verstand van had, ja dus, dat ziet toch iedereen, snot overal en kregen geen lucht, ze stonden boven op elkaar en de meest zwakken bleven gewoon liggen, zo triest, Ik heb brieven geschreven naar de Belgische dierenbescherming, zelfs naar Straatburg, heb er niks meer van gehoord, maar als ik dit weer zo lees, kan ik erg weer heel kwaad om worden, vooral als je na de zoveelste keer langs die vent komt om te kijken of ze al water hebben, hij die doodzieke beesten gewoon verkocht :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
ingrid
Berichten: 4040
Lid geworden op: 09 okt 2002 23:08
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Zeeland (Tholen)

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor ingrid » 26 jun 2008 11:06

nel schreef:Ik heb het nijntje postuum de naam Hope gegeven.

Pluizebolletje staat mij teveel voor waar tuincentra enz. op uit zijn...lieve, kleine schattige dieren verkopen.


Een naam met een wens en boodschap ineen, heel mooi en triest tegelijk...... :cry:

Gebruikersavatar
Eelke
Berichten: 1224
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:20
Land:
M/V: V

Re: Tuincentra en konijntjes...up date.

Berichtdoor Eelke » 26 jun 2008 12:18

haha bedankt voor je reactie hoor Lies!

Ik heb trouwens toen wel in de buurt naar asiels gekeken, voor als ik toch al een 2e wouw, maar nergens een konijntje te bekennen :S

vreemd!

Groetjes Eelke


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast