verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor Lies » 08 sep 2013 02:26

Mmm :-D Wat kopen wij daarvoor vraag ik mij af ;)

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor fredje » 25 sep 2013 22:31

Mooie ruimte ,Cetinel ,maar ik zie geen konijn???

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor cetinel » 25 sep 2013 22:56

op het ogenblik dat de foto genomen werd zal ze vast ergens onder de grond of zo gezeten hebben,of onder een pallet,bij de kippen,tussen de struiken,bij de buren....who knows :frons:

hier is ze duidelijk boos.......
Afbeelding
Laatst gewijzigd door cetinel op 25 sep 2013 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor cetinel » 25 sep 2013 23:04

bovenstaande foto is genomen op een ochtend net toen echtgenoot naar het werk ging vertrekken en hij dus de motor van zijn camionette startte,ons madam vond da geronk nogal interessant en hopste richting wielen toen de camionette in beweging kwam...(ze zat op amper een halve meter vandaan en ging dus richting camionette :gluiplach: ) ik pakte haar op en zette haar iets uit de buurt neer,daar heeft ze dus uren gezeten op dem anier zoals op de foto....eten was pas interessant nadat ik vertrokken was...(ik heb haar in de gaten gehouden vanuit het raam,ze is zo meer dan vijf uur op dezelfde plek blijven zitten) ze was dus echt boos...... echtgenoot is met bos of zitmaaier in de weer??? moet ie maar om haar heen maaien,madam verzet zich nie,en als ge haar versleept is ze boos....
camionetje,of andere wagens in de buurt? idem.
spelende kinderen (zelfs in de verte)?maken da ze wegkomt :mrnono:

maar om de een of andere reden heeft ze geen enkele schrik van luide motoren van apparaten of voertuigen...

de buren noemen haar trouwens samson :puh2:


en als je dan iets anders wilt fotograferen(de boom in dit geval) dan staat ze der ook ergens wel op...

Afbeelding

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor cetinel » 26 sep 2013 21:30

ze kijkt wel vaak nors precies...
Afbeelding

mumsie was here..(in het serretje zaten chicoreikes voor de winter,khad beetje opengezt dat de regen erbij zou kunnen ,vergeten terug toe te doen :gluiplach: )

Afbeelding

het leven is hard...
Afbeelding

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor fredje » 26 sep 2013 22:07

Ook lekker in de rui zie ik.
Zo''n grote ruimte voor het luiste konijnenras wat er bestaat :gna: .
Zij had toch een vriendje??

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor Kip La La » 26 sep 2013 22:09

Mag ze af & toe ook los lopen Ceti ? ;)

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor cetinel » 26 sep 2013 23:08

lopen?hopsen zul je bedoelen...hobbeldehobbel......

@fredje: ja ze had een vriendje,maar die hebben we na heel veelmiserie moeten laten inslapen
:huil: :huil:
nu zijn er de wilde konijnen die haar gezelschap houden(maar die staan niet graag op de foto,gaan lopen als ik kom :lol: )

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor braser » 29 sep 2013 00:01

cetinel schreef:op het ogenblik dat de foto genomen werd zal ze vast ergens onder de grond of zo gezeten hebben,of onder een pallet,bij de kippen,tussen de struiken,bij de buren....who knows :frons:

hier is ze duidelijk boos.......
Afbeelding


Leuke Hangoor hoor...Heeft wel wat van mijn Joep weg die kan ook zo lekker kwaad kijken :gossip:
Alhoewel mijn Joep wel wat actiever is...soms ook wel heel erg actief met graven mag ik wel zeggen.
Waarom neem jij er trouwens geen konijn bij? Je hebt ruimte zat en is toch ook leuker voor dat beestje.
Pluspunt is ook nog dat ze elkaar lekker schoon houden :duimop:
Afbeelding

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: verzameltopic : hoe wonen jouw konijnen?

Berichtdoor cetinel » 29 sep 2013 00:27

de periode dat ons manny het zo zwaar had,was ook voor mij een heel zware periode op alle vlak,amper beetje mobiel wegens lichaam da nie meewil,de stress van de zoon,heel veel andere problemen die de kop op staken.
en het constante heen en weer moeten rijden van manny met de daarbijbehorende stress was voor mij lichamelijk heel zwaar...(ook geestelijk trouwens,omdat hij telkens beetje opknapte en achteraf weer erger teruggleed)
in ieder geval was het een heel zware periode op elk vlak.
ik heb veel hulp gehad aan de zussen en zo die een groot deel van de verzorging op zich namen in die periode,maar daar neem je ook geen dieren voor...om anderen voor te laten opdraaien..
en tegen beter weten in,hoopte/verwachte ik dat hij gewoon weer de oude zou worden..... :|

kort na zijn overlijden heb ik lopen dubben...nog een erbij?? moete laten wennen,koppelen,daar had ik op dat moment de fut nie voor en aan echtgenoot overlaten....die snapt geen konijnen,die zou gewoon die twee gelijk bij mekaar smijten en rekenen dat het wel goed zou komen,als ik zelf nie mee bezig kon zijn hoefde het voor mij ook nie :(
ik heb zelfs een korte tijd met het idee gelopen om mumsie weg te doen,naar ergens waar ze samen met een maatje kon leven....maar ik kreeg het nie over mijn hart om haar weg te doen....
mumsie heeft wa getreurd,toch een paar weken goe van slag geweest...maar toen zag ik dat ze verbroederde met de wilde nijnen,der zijn een paar die ze steevast wegjaagt,en er zijn een paar die haar opzoeken,dan zitten ze samen te eten en zo...en toen dacht ik:mischien is het goed zo....ze heeft ruimte en gezelschap,de hele tuin zit vol putten en gangen,van haar en van de wilde,maar ach....tis een konijn,die graven nu eenmaal..
,en ik ga na haar geen konijn meer nemen,als er nu nog een ander bijkomt en zij valt weg,dan is die andere weer alleen en moet gekoppeld etc...
ik heb ook een groot deel van de kippen weggedaan om dezelfde redenen.
tishelemaalnie ideaal da weetik wel,maar somslopen de dingen heel anders dan je plant,en soms word je ook gedwongen om alles opnieuw te evalueren...
daarom het besluit om geen rammetje meer bij te halen(ik heb heel lang konijnenasielen en zo bekeken,zelfkwelling zeker.....kijken naar rammetjes :puppydogeyes: )
nu gaat alles beetje beter,maar omdat dat hier bij mij ook snel kan omslaan,lijkt het me beter om niks meer te veranderen.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten