Briefje bij de AH

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor lnge » 17 mar 2010 20:11

Onvoorstelbaar wat mensen voor argumenten hebben om er maar vanaf te komen.
Wij hebben er ook eens een in de opvang gekregen, reden: at te veel, werd te duur :roll:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Lies » 17 mar 2010 20:17

Ach Inge, dat is in zekere zin nog heel eerlijk (of onnozel). Ik heb me bedacht dat ik het konijn kan 'aanbieden' op het konijnenforum (niet hier) en dat zal ik doen.
Morgen maar even informeren of het een vrouw of man is en of het dier gecastreerd is (zal niet!). Ik ben ook nog wel in staat het hier eventjes te bewaren voor iemand maar niet langdurig. Wil er hier iemand een franse hangoor om te houden voor de lol??

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Bianca » 17 mar 2010 21:32

Tja mensen en hun opvattingen over dieren.

Mijn zus had twee nijnen, dat was al heel wat, maar nu is er eentje overleden en hebben ze dat overgebleven nijn in zo'n klein ... hokje gestopt, de kippen had ze al hier gedumpt, en voor 1 nijn hoeft dat mooie grote hok niet te blijven.
Nu wil ik haar wel opnemen, maar ik weet dus niet of dat goed gaat komen bij mijn drietal.
Een jeweetwel ram van bijna 10 en twee dames. Kan daar een dame bij??? Ze is wel ongeveer evengroot.
(als ze maar niet teveel eet :? )

Ik hoop dat je een goed tehuis voor het hangoornijn kunt vinden Lies, het zijn wel schatjes overigens :gulzig:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Lies » 17 mar 2010 22:38

Welk ras heb jij Bianca? Want dat maakt uit en welk ras is de eenzame? Je kunt het eventueel proberen. Laat maar horen dan denk ik (en de rest vast ook wel) even mee!
't Zou misschien wel lukken.. En nee, niet veel eten en vooral niet groeien ;)

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Bianca » 17 mar 2010 23:45

Ik heb voskonijntjes, zat naar een foto te zoeken, maar kan die niet vinden op deze computer.

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Bianca » 17 mar 2010 23:45

En de eenzame is ook een voskonijntje

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Zweedse Kip » 18 mar 2010 08:04

Iedereen moet maar hebben, hebben, hebben....tot het opeens wel erg veel verzorging, aandacht, eten, huisvesting , tijd enz kost.
:frown: :frown: Kijk toch eens eerst waaar je aan begint.....tis geen paar schoenen dat uit de mode raakt.

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Bianca » 18 mar 2010 08:12

Zweedse Kip schreef: :frown: :frown: .....tis geen paar schoenen dat uit de mode raakt.


Nou die gooi ik ook niet weg hoor :roll:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor lnge » 18 mar 2010 09:10

Een franse hangoor weegt zo'n 6 kilo. Maar het kan wel goed gaan met een kleiner konijn.
Misschien heeft Arissa plek, die heeft ook FH.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Briefje bij de AH

Berichtdoor Lies » 18 mar 2010 09:11

.....tis geen paar schoenen dat uit de mode raakt.
Zou heerlijk warm zijn.. :mrgreen:



Voskonijntjes Leeuwkonijntjes (met lange haren rond het koppie ook wel Lionhead genoemd) zijn nogal temperamentvol voor zover ik weet. Inge, wat voor ervaring heb jij daarmee?

Aan de andere kant leven ze al met 3 dus je kan het proberen. Dan zou je alle konijnen in één keer samen moeten zetten op een plek die ze niet kennen, waar ze nooit geweest zijn en het liefst een plek waar geen geur van andere konijnen hangt. Vervolgens kijk je wat er gebeurt, hoe het gaat. Een normale goede koppeling is waarbij ze voorzichtig contact maken en vervolgens achter elkaar aan gaan rennen (jagen) om de rangorde te bepalen. Daarbij kunnen ze in elkaars kont bijten en dan vliegen de haren in het rond. Maar dat geeft niets. Wel erg is het als ze op hun zij met elkaar gaan liggen vechten. Als ze heel eventjes gaan staan en met de voorpoten naar elkaar gaan slaan is dat niet direct erg maar dan zou ik ze wel direct kalmeren en laten stoppen. Mocht het zo zijn dat ze vanaf het eerste moment op elkaar afrennen met platte oren en direct gaan vechten dan kan je het vergeten.

Als je twijfelt omdat jou konijnen evt pittig kunnen reageren dan zou je ook alle vier konijnen elk in een vervoersmand kunnen stoppen en even ermee gaan rijden. Evt jou ram met de nieuwe in één mand en de vrouwtjes elk apart. Daarna laat je ze dan samen tegelijk los op een plek die ze niet kennen. Als het koppelen redelijk gaat laat je ze samen en kan je ondertussen het hok en de ren heel goed poetsen. Hoe schoner hoe beter. Zorg er ook voor dat de inrichting verandert en zet er nieuw spul in (een doos, een buis, dat soort dingen) zodat het 'nieuw' is. Op die manier vergroot je de kans op blijvend resultaat.

Je kunt natuurlijk ook proberen je zus zover te krijgen dat het konijntje naar een opvang mag.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten