Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Elroy » 02 mar 2019 09:14

lnge schreef:



Er kan wel ontheffing gekregen worden, maar alleen als er in een omtrek van 30 meter geen andere woning staat. De aanvrager moet dan wel aantonen dat hij voldoende maatregelen heeft getroffen om geluidsoverlast te voorkomen.


Als jouw buren binnen die omtrek van 30 meter geen problemen met je haan hebben, en dit ook zwart op wit willen zetten, zou je in principe toch een ontheffing moeten kunnen krijgen?

Het loont misschien de moeite om een civiele procedure te beginnen.
Bij de rijdende rechter is ook wel eens de apv aan de kaak gesteld en gewonnen. Ging volgens mij ook over een haan.
Een gemeente kan wel doodleuk iets verzinnen, maar ze komen daar niet altijd mee weg.


Heel interessant! Natuurlijk kun je hier veel meer uithalen. Ik zie wel een beetje tegen dat vechten op, je wilt tenslotte ook nog een redelijke verstandhouding houden met je buren maar inderdaad: als de cirkel om je heen er geen problemen mee heeft kan het dan nog overlast genoemd worden? Ik ga mijn rechtsbijstand eens bellen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor lnge » 02 mar 2019 11:38

Maar vergis je niet in de klagers. Wat voor soort mensen dat zijn die klagen, kan je al lezen in de reacties bij dat krantenartikel. Daar stelt ook iemand dat je helemaal geen kippen (dus ook niet uitsluitend hennen) zou mogen houden in een woonwijk. Omdat het 'boerderijdieren' zouden zijn :roll:. Je vraagt je af wat die gewend zijn of zich verbeelden te zijn. Die zouden nog vreemd opkijken als ze horen dat in de gemeente Bloemendaal en Heemstede waar zogenaamd de koude kak woont, heel veel mensen in keurige woonwijken gewoon kippen (en hanen) hebben in hun achtertuin. En dan heb ik het niet alleen over de vrijstaande woningen.
Dus kippen houden is echt niet anders dan andere huisdieren houden. Maar als je toevallig een paar kortzichtige zure ambtenaartjes in het gemeentebestuur hebt zitten (die misschien wel bij de klagers horen), dan kunnen die zomaar bepalen dat kippen geen huisdieren zijn.

Gebruikersavatar
Raya
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2006 13:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Provincie Antwerpen

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Raya » 07 mar 2019 10:02

Is er nog nieuws? Inmiddels zijn we bijna een weekje verder, dus ik was benieuwd!

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Elroy » 07 mar 2019 22:53

Hoi Raya,

Als je bedoelt of we al een plekje hebben gevonden voor onze rakkers: nee helaas nog geen reactie gehad. We hopen zo dat van de vele liefhebbers hier iemand een plekje voor ze heeft. Een boerderijtje of zo ... :duimop:

We hebben nu een maand gekregen, dus tot eind maart. Ik ga wel even alle buren af met een formuliertje of ze willen tekenen voor geen overlast en of ze het anders ter bespreking willen voorleggen. Ik denk dat je dan al een goed beeld hebt van de klager(s). En handhaving mag natuurlijk eerst nog ons luikje zien. We gaan ons er niet zo maar bij neerleggen. Maar nogmaals: we zoeken nog wel degelijk naar een fijne plek voor ze.

Gebruikersavatar
Raya
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2006 13:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Provincie Antwerpen

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Raya » 08 mar 2019 09:17

Ik hoopte dat je toch nog een oplossing kon vinden zodat ze konden blijven!
Wie weet kan dit dan toch nog?

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Elroy » 08 mar 2019 09:21

Ik vrees t ergste en we willen niet op t laatste moment gedoe met Lucky. En als er een plek voor hem is, dan zouden zijn vrouwtjes wellicht gezellig mee kunnen, dat is de gedachte. Ondertussen gaan we de strijd aan maar willen dus niet op 1 paard wedden om het zo maar te zeggen.

Gebruikersavatar
Raya
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2006 13:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Provincie Antwerpen

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Raya » 08 mar 2019 09:23

Ik vind t wel erg jammer voor jullie en de kipjes hoor! :puppydogeyes:
Misschien kunnen jullie te weten komen wie de klacht door gaf en met deze mensen in gesprek gaan. Zou mooi zijn he?

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Elroy » 08 mar 2019 09:25

Dat zou al fijn zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

Gebruikersavatar
Raya
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2006 13:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Provincie Antwerpen

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Raya » 08 mar 2019 09:28

Elroy schreef:Dat zou al fijn zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

:duimop: toppi, ik duim voor een positief verloop! :duimop:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ons kippenverhaal en de komst van Lucky en Dotter

Berichtdoor Isabel » 08 mar 2019 10:38

En anders ik wel. :ja:


Terug naar “Foto forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten