Hen of haan?

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
SVroeg
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020 15:53
Land: Nederland
M/V: V

Hen of haan?

Berichtdoor SVroeg » 06 jul 2020 20:37

Hallo,

Sinds kort 3 gezellige kippen in de tuin.
Ik heb ze gekocht als 3 hennen. Maar.... er is twijfel. Ze zijn nu bijna 11 weken oud.
Wat denken jullie? Afbeelding

Afbeelding

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Hen of haan?

Berichtdoor danielb » 06 jul 2020 23:09

dat lijkt mij een zeer mooie jongen ;)

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Hen of haan?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 07 jul 2020 17:10

En de andere kippen zijn toch geen 11weken?
Toen ik m'n jonge cochins ging halen hadden ze echt nog niet zo'n mooie bolle staart. Die kwam pas toen ze volwassen werden, net voor ze gingen leggen.

Nu maakt de leeftijd waarschijnlijk niet zoveel uit? Verder wel mooie kipjes. En ik ben het met Daniel eens, dat wordt een prachtig haantje.
Ga je hem houden?

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen of haan?

Berichtdoor Elroy » 07 jul 2020 17:38

Gefeliciteerd met deze mooie haan! Je was zeker al bang dat het een hen was? Zo leuk, die ventjes!

SVroeg
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020 15:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen of haan?

Berichtdoor SVroeg » 07 jul 2020 17:43

Elroy schreef:Gefeliciteerd met deze mooie haan! Je was zeker al bang dat het een hen was? Zo leuk, die ventjes!


Ik had toch echt gehoopt op een hen... Ik vind het een heel mooi en leuk kipje. Maar de buren zullen een haan zeker niet waarderen...

SVroeg
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020 15:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen of haan?

Berichtdoor SVroeg » 07 jul 2020 17:45

Pearlsofpassion schreef:En de andere kippen zijn toch geen 11weken?
Toen ik m'n jonge cochins ging halen hadden ze echt nog niet zo'n mooie bolle staart. Die kwam pas toen ze volwassen werden, net voor ze gingen leggen.

Nu maakt de leeftijd waarschijnlijk niet zoveel uit? Verder wel mooie kipjes. En ik ben het met Daniel eens, dat wordt een prachtig haantje.
Ga je hem houden?



Ze zijn echt alledrie 11 weken. Ik heb ze gehaald toen ze 2 weken oud waren. Zo'n leuk setje!
Helaas kan hij niet blijven als het echt een haan is. Dan hoop ik dat ik een fijn plekje voor hem kan vinden.

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Hen of haan?

Berichtdoor Elroy » 07 jul 2020 18:23

SVroeg schreef:
Elroy schreef:Gefeliciteerd met deze mooie haan! Je was zeker al bang dat het een hen was? Zo leuk, die ventjes!


Ik had toch echt gehoopt op een hen... Ik vind het een heel mooi en leuk kipje. Maar de buren zullen een haan zeker niet waarderen...


Ik maakte natuurlijk een grapje en was er al bang voor. Tja, logisch dat je je druk maakt om de buren. Doen wij ook nog altijd. En jammer toch voor de hanen, want ze zijn zo leuk en karaktervol, altijd aan het waken en zorgen voor hun dames. Succes met het vinden van een plekje voor hem!

SVroeg
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2020 15:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen of haan?

Berichtdoor SVroeg » 07 jul 2020 19:40

Elroy schreef:
SVroeg schreef:
Elroy schreef:Gefeliciteerd met deze mooie haan! Je was zeker al bang dat het een hen was? Zo leuk, die ventjes!


Ik had toch echt gehoopt op een hen... Ik vind het een heel mooi en leuk kipje. Maar de buren zullen een haan zeker niet waarderen...


Ik maakte natuurlijk een grapje en was er al bang voor. Tja, logisch dat je je druk maakt om de buren. Doen wij ook nog altijd. En jammer toch voor de hanen, want ze zijn zo leuk en karaktervol, altijd aan het waken en zorgen voor hun dames. Succes met het vinden van een plekje voor hem!


Klopt.. ik vind het ook echt niet leuk.
Daarom hoopte ik ook dat het een hen zou zijn. Waar het kipje vandaan komt twijfelt namelijk. Soms zegt hij hen (omdat de lellen nog zo klein zijn), en soms haan.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Hen of haan?

Berichtdoor Isabel » 07 jul 2020 19:53

Je kan nog even afwachten wat voor geluid er uitkomt. Wie weet heeft ie een bescheiden kukeltje. :-)


Terug naar “Foto forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten