Voor het eerst naar een tentoonstelling

Over de tentoonstelling. Resultaten en tips. Dus GEEN aankondigingen!
Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Vivian » 23 jan 2015 19:48

Ik ben vanmiddag al gaan kijken. Ik was te nieuwsgierig : :gutgut:
Ik had een F95 en een O. De O, omdat mijn hennetje ineens een scheve staart heeft. Echt raar, dat heeft ze sinds vandaag ineens? Het ziet er echt raar uit. Ze hadden allebei een heel mooi rapport, alleen een O bij de ene vanwege die staartdracht. Bij de Cochins, was er niet meer gegeven dan ZG 95. Dus ik ben eigenlijk heel tevreden.

Ik heb de catalogus, dus Jan en Marion, ik weet ook jullie punten :gossip:

Gr. Vivian

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Jan Sch » 24 jan 2015 18:13

Vivian heb uiteraard ook naar je kippen gekeken en ook op de foto geplaatst. Voor de eerste keer prima resultaat; je kon in dat ras met de beste mee. Als je kuikens heb; wat meer op een mooi kammetje letten, heb je eenzelfde dier dan voor de rest wellicht 96 punten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Vivian » 25 jan 2015 00:44

Jan, wat leuk! Dank je wel voor de mooie foto's. Het was natuurlijk een ZG95 en geen F, ik was wel erg enthousiast gisteren.
Jij had het echt heel goed gedaan hè, dat mag je hier best vermelden hoor ;-). Gefeliciteerd :duimop:

De porseleintjes zijn doodmoe, zo'n eerste show is erg indrukwekkend voor een kip. Ik heb toch wel veel geleerd van deze show. Ik had echt geen idee hoor. Voortaan met een vergrootglas de kammetjes van de kuikens bekijken en je schijnt aan de staartbeentjes te kunnen voelen of de staart scheef is of niet. De oogkleur mag roder, dat had ik zelf ook al bedacht. Misschien ga ik toch verder met dat ZG hennetje, dan ga ik er een mooi porseleinen haantje bijzetten. Wie weet. Ik word al enthousiast. Nogmaals bedankt en jammer dat ik je niet gezien heb vandaag.

Gr.,Vivian

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor jantien » 25 jan 2015 09:45

Als jullie volgend jaar weer meedoen, kom ik zeker eens kijken hoor :gulzig:
Leuk dat het zo goed ging de eerste keer Vivian :duimop:

Gebruikersavatar
Wyandodo
Berichten: 1578
Lid geworden op: 12 mei 2012 19:29
Land: Be
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Wyandodo » 25 jan 2015 11:53

Mooi resultaat Vivian!
Proficiat! :duimop:
Veel succes met je zoektocht naar een mooi haantje. :-)

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Jan Sch » 25 jan 2015 14:22

Vivian schreef:Jan, wat leuk! Dank je wel voor de mooie foto's. Het was natuurlijk een ZG95 en geen F, ik was wel erg enthousiast gisteren.
Jij had het echt heel goed gedaan hè, dat mag je hier best vermelden hoor ;-). Gefeliciteerd :duimop:

De porseleintjes zijn doodmoe, zo'n eerste show is erg indrukwekkend voor een kip. Ik heb toch wel veel geleerd van deze show. Ik had echt geen idee hoor. Voortaan met een vergrootglas de kammetjes van de kuikens bekijken en je schijnt aan de staartbeentjes te kunnen voelen of de staart scheef is of niet. De oogkleur mag roder, dat had ik zelf ook al bedacht. Misschien ga ik toch verder met dat ZG hennetje, dan ga ik er een mooi porseleinen haantje bijzetten. Wie weet. Ik word al enthousiast. Nogmaals bedankt en jammer dat ik je niet gezien heb vandaag.

Gr.,Vivian

Vivian, omdat ik wist welke kooinummers je had; dacht ik dat het leuk zou zijn om daarvan enkele foto's te maken. Je kunt; als je me een pb stuurt met je e-mail adres de foto's wel hebben. Als je er mee verder wilt zou ik contact zoeken met mensen van de speciaalclub. http://www.aviculture-europe.nl/nummers/10N03A03.pdf http://www.cochin.nl/

maarten1
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 mei 2013 16:45
Land: nederland
M/V: M

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor maarten1 » 26 jan 2015 16:31

Ik heb ze ook gezien aan het eind van die rij en vind voor een eerste keer alvast met 1 kip 95 een perfecte score.
succes als je meer gaat tentoonstellen.
Maarten

Gebruikersavatar
Elly
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 feb 2005 00:53
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Elly » 26 jan 2015 22:44

Vivian, Kijk eens goed of ze thuis ook die scheve staart heeft.... Kan wel gewoon stress van de tentoonstellingskooi geweest zijn en de vele mensen er om heen.

Gebruikersavatar
Kikie
Berichten: 743
Lid geworden op: 18 apr 2010 08:54
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Limburg

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Kikie » 05 jul 2015 21:22

Ik zie dit topic nu pas! Mooie hennetjes heb je daar Vivian, proficiat met je eerste tentoonstelling.
Lijkt me voor de beestjes ook erg vermoeiend, zoveel drukte lijkt me niet niks.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Voor het eerst naar een tentoonstelling

Berichtdoor Jan Sch » 05 jul 2015 22:28

Kikie schreef:Ik zie dit topic nu pas! Mooie hennetjes heb je daar Vivian, proficiat met je eerste tentoonstelling.
Lijkt me voor de beestjes ook erg vermoeiend, zoveel drukte lijkt me niet niks.

OP een tentoonstelling zijn ze zo gewend, ook aan de drukte. Cochin krielen zijn vaak moeilijk te fotograveren; omdat ze zo tam zijn.


Terug naar “Tentoonstellingen en resultaten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten