Kip schreeuwt zoveel

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Tamara-Brahma
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 feb 2010 23:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Oirlo
Contacteer:

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor Tamara-Brahma » 18 sep 2010 20:04

Ze zal wel even moeten wennen aan de nieuwe en ze zullen uit moeten maken wie er de baas is maar dit zal met een paar dagen goed gaan. Gewoon proberen

Gebruikersavatar
milan_
Gebanned
Berichten: 1249
Lid geworden op: 29 jul 2009 22:14
Land: belgie
M/V: M

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor milan_ » 19 sep 2010 20:30

Een hen schreeuwt als ze aan de leg is. Ga maar eens binnen in een legstal, juist hetzelfde geluid...

mvg.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor Lies » 19 sep 2010 21:49

Bij zijdehoenders (krielen) schijn je echt twee lijnen te hebben kwa fokken. Een lijn die zich wat neurotisch gedraagt en veel schreeuwt, drukke dieren dus en een lijn van rustige dieren.. Die laatste heb jij vrees ik niet. Hennen zonder haan kunnen erg gaan gillen als ze menen te schrikken. Zijn er onrustige dingen in de buurt? Waait er was heen en weer, lopen er katten? Gaan er ineens maaimachines aan? Dat soort dingen. Als je hen krijst uit onzekerheid en schrik dan is een bachremedie zeker iets om te overwegen!

@ Maria: Kippen zijn ritmegevoelig. Als je altijd ze om negen uur eruit laat en het wordt een keer half tien dan kan je wachten op een krijsconcert. Veranderingen in leefpatroon/ritme zullen ze niet waarderen en belonen met veel geschreeuw. Als je 3 weken stug volhoudt dan is het over. Wanneer je veranderingen wilt doorvoeren die je kippen in eerste instantie niet zullen waarderen dan kan je met de bachremedie walnut heel veel doen!

Zie de site van Marjanka voor concrete informatie over de werking van verschillende bachremedies. Ik vind haar erg goed! (google er even op dan vind je hem wel).

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor Lies » 19 sep 2010 21:51

Benoit schreef:fieouw, en een zus die schreeuwt, kan je dat ook in dit topic oplossen???



Op kamers gaan? Of ook een bachje voor haar zoeken en voor jezelf ;)

Gebruikersavatar
Ayra
Berichten: 308
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor Ayra » 20 sep 2010 13:11

Als de 2 hennen en ei moeten leggen schreeuwen ze ook even ook nadat hij gelegd is maar dit gaat gewoon de hele dag door. De ander is heel rustig en tokt alleen, Ik vrees toch dat we de schreeuwerd gaan omruilen want dit is niet leuk meer bedankt voor de reacties!

Lolasss
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2010 19:55
Land: NL
M/V: V

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor Lolasss » 20 sep 2010 21:24

Hoi Ayra,

Ik heb ook 2 kippen waaronder 1 zijdehoen. Deze is 2 mnd geleden onverwacht overleden. Ik heb een nieuwe zijdehoen bijgekocht en de 2 dames zijn dikke vriendinnen. Bij de ontmoeting deden ze een beetje stoer maar dat werd al snel echte liefde. Mijn huidige en vorige zijdehoen schreeuwen ook erg. Ik heb ze vanaf het begin genegeerd en dat helpt redelijk maar het gaat nooit helemaal weg.

Succes

Gebruikersavatar
Loos Alarm
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jun 2011 12:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor Loos Alarm » 23 jul 2012 21:32

Ik had ook 2 schreeuwende kippen, die inmiddels zijn verhuisd. Heb vandaag 2 nieuwe kippies gehaald, alleen gingen die net ook meteen al tekeer! Toen ik de tuin in liep zag ik een kat wegschieten, dus vermoed dat dat de oorzaak is.
De vraag is; hoe ga ik daar in vredesnaam wat tegen doen? Het barst hier van de katten in de buurt.

En met schreeuwen bedoel ik echt on the top of their lungs! Heel irritant geluid!
Zo erg (en zo langdurig) dat we die vorige twee erom hebben weggedaan...

Ik vraag me af of het bijvoorbeeld helpt als ik meer verstopplekjes voor ze maak. ben van plan een grote ren aan te bouwen, dus dat kan dan meteen mee in de planning

axselma
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2012 12:01
Land: nederland
M/V: V

Re: Kip schreeuwt zoveel

Berichtdoor axselma » 15 jul 2015 14:38

het is een oud bericht waar ik op reageer maar wil toch iets kwijt. Wij hebben 3 kippen 1 barneverlder en 2 orpingtons. 1 orpington schreeuwt verschrikkelijk de laatste tijd, althans steeds vaker, en dan heb ik het niet over het geluid dat ze maakt bij het leggen van een ei. Ze begint om een uur of 8.30 terwijl ze dan nog in het nachthok zitten dat totaal donker is, dan even stil en dan begint ze weer. Ze lopen de hele dag los in onze tuin waar ze van alle gemakken zijn voorzien. Komen we naar buiten dan is ze stil, geven we wat mais dan eet ze en daarna begint ze weer. Nu gaat de andere ook mee schreeuwen en de barnevelder begint ook al mee te doen.We zoeken echt naar de oorzaak want er zijn al wat buren klachten binnen en dat vind ik all erg genoeg. Overigens beginnen we ons er zelf aan te storen. wat doen we fout of wat moet er gebeuren


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten