Schreeuwende kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
axselma
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2012 12:01
Land: nederland
M/V: V

Schreeuwende kippen

Berichtdoor axselma » 17 jul 2015 14:07

Dit onderwerp is al eens langs gekomen masr daar zagik geen tips die ik kon gebruiken.Wij hebben 3 kippen 1 barneverlder en 2 orpingtons. 1 orpington schreeuwt verschrikkelijk de laatste tijd, althans steeds vaker, en dan heb ik het niet over het geluid dat ze maakt bij het leggen van een ei. Ze begint om een uur of 8.30 terwijl ze dan nog in het nachthok zitten dat totaal donker is, dan even stil en dan begint ze weer. Ze lopen de hele dag los in onze tuin waar ze van alle gemakken zijn voorzien. Komen we naar buiten dan is ze stil, geven we wat mais dan eet ze en daarna begint ze weer. Nu gaat de andere ook mee schreeuwen en de barnevelder begint ook al mee te doen.We zoeken echt naar de oorzaak want er zijn al wat buren klachten binnen en dat vind ik all erg genoeg. Overigens beginnen we ons er zelf aan te storen. wat doen we fout of wat moet er gebeuren

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Schreeuwede kippen

Berichtdoor Swoentje » 17 jul 2015 14:33

Dat steeds voeren als jullie naar buiten komen lijkt me misschien een van de oorzaken.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schreeuwende kippen

Berichtdoor Trea » 17 jul 2015 15:55

Swoentje heeft denk ik een punt. Misschien helpt het als je ze serieus opvoedt alsof het zeurende peuters zijn die alsmaar om snoep jengelen?

Gewoon niets te eten geven behalve twee x per dag kippenvoer. Als je graag iets extra' wil geven bv om ze tam te maken, dan een keer per dag een snoepje op dezelfde tijd van de dag bv. na het avondeten. :roll: en daarna tandjes poetsen en naar bed. :crazyeyes: )

Gebruikersavatar
Alda
Berichten: 212
Lid geworden op: 20 okt 2010 22:29
Land: NL
M/V: V
Locatie: Arnhem

Re: Schreeuwende kippen

Berichtdoor Alda » 17 jul 2015 20:45

Bij ons heeft dat ook geholpen. Onze kipjes begonnen 's ochtends altijd al vroeg te 'schreeuwen'. We gingen er dan altijd snel naartoe om ze te voeren en ze zo stil te krijgen. Tot we een weekje op vakantie gingen en de buurman de kippen voerde. Die stond er niet zo vroeg voor op, en toen we na een week weer thuis kwamen was het probleem opgelost. :gulzig:

axselma
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2012 12:01
Land: nederland
M/V: V

Re: Schreeuwende kippen

Berichtdoor axselma » 19 jul 2015 09:57

Dank jullie wel voor de reactie, alhoewel ik me afvraag of dat de reden is, het voeren als we naar buiten komen omdat ze schreeuwen. Dat doe ik alleen s'morgens, de rest van de dag geven we geen aandacht en houden ze op een gegeven moment vanzelf op. Soms na 2 minuten soms na 10 minuten. Er staat voer voor de hele dag en na het avondeten krijgen ze wat rest eten wat over is, zoals groenten en rijst, aardappelen en fruit. het maakt ook niet uit of ze in hun hok zitten of loslopen. zand is ook aanwezig en bakken met rest aarde en plantresten van de moestuin om lekker in te pikken. We gaan nu voeren zoals jullie aangeven 2 keer per dag en 1 keer na het eten, kijken of dat helpt. groetjes Selma


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten