Katten uit tuin weren...

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19200
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Katten uit tuin weren...

Berichtdoor Isabel » 05 mar 2017 17:48

Net in de tuin gewerkt en gelijk - tot 3 keer toe - met mijn handen in de kattenshit. :frown:
Iemand een idee zodat de vele, ontzettend vele buurtkatten mijn tuin niet als giga kattenbak gebruiken?

Ik weet dat er van die geluidsdingen bestaan... die zoek ik dus niet... En de schutting aanpassen zie ik ook niet zo zitten. Doel meer op van de huis-tuin-en-keukentips en uiteraard kipvriendelijk. En tips die echt werken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor peertje » 05 mar 2017 20:06

ja... zelf een kat nemen en die trainen op een kattenbak!
Die beestjes zijn behoorlijk territoriaal, dus dan wordt jouw tuin in de regel die van jouw kat... problem solved :hoera:

Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor BoerJennes » 05 mar 2017 21:28

Tijger- en leeuwenpoep schijnt te helpen, maar ja, dan zit je daar weer in te wroeten... :lolbord:
Google eens op kattenschrik, dat schijnt ook te helpen. En verder onze Buffy, die jaagt ook de katten weg. Ze loopt kordaat op de kat af, fladdert met haar vleugels en kijkt echt boos en pinnig. Het helpt echt, maar helaas, Buffy blijft bij ons! :gluiplach:

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor heusnoorn » 05 mar 2017 21:37

Zelf een kat houden. Een kat verdedigt zijn eigen territorium en kakt bijna altijd bij de buren (net buiten haar eigen territorium). Aangezien jij zelf geen kat hebt, lig jij net buiten verschillende territoria en ben jij dus hun kattenbak ;)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor José » 06 mar 2017 00:02

Gebruikt koffiedik uitstrooien, zegt men. Maar dan mag je wel heel veel koffie drinken voordat je daar je hele tuin mee bestrooid hebt. En de kippen spitten het vervolgens net zo hard weer onder. Wat wél helpt is suikerwater over de kat gooien. Veel suiker (kilootje ofzo) oplossen in een kwart emmer kokend water, daar koud water bij tot bijna volle emmer en dan de kat de volle laag geven. Daar hebben ze een grote hekel aan omdat ze uren bezig zijn hun vacht weer op orde te krijgen en kotsmisselijk worden van de suiker. Uiteraard doe je dat niet in de winter, je wilt ze niet doodhebben. Is het diervriendelijk? Nee. Maar wél duidelijk, ze onthouden het en willen niet meer terugkomen. Ik ben overigens zelf kattenliefhebber, ik geef deze tip dus niet door uit katonvriendelijk sadisme. Maar men zegt dat het zeker afdoend is. Heb je uiteraard niets aan met katten die 's nachts je tuin bezoeken terwijl je zelf slaapt :mrnono:
Er schijnen ook planten te zijn waar katten een hekel aan hebben, maar of je kippen die laten staan?

Het enige dat echt afdoende is is toch zo'n rolding op je schutting. Dat lukt ze echt niet. Tenzij ze via een gebouwtje over het dak binnen kunnen komen. Tja, meer opties zijn er niet denk ik.
En die geluidsdingen werken voor geen meter, je wordt er alleen zelf gek van als je gehoor normaal is. Want de reclame zegt wel 'onhoorbaar voor de mens' maar dat is verkooppraat.

Beste optie is: tuinieren met handschoenen aan. Van die afwasbare keukenhandschoenen of wegwerp. Maar die laatste zijn weer snel stuk.

frankip
Berichten: 3074
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor frankip » 06 mar 2017 06:49

In het perkplantenseizoen verkopen we de plantjes Verpiss dich. Een soort waar katten een grote hekel aan hebben. De mensen komen al jaren terug in het voorjaar voor deze plant. Plectranthus caninus

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor peertje » 06 mar 2017 08:26

BoerJennes schreef:Tijger- en leeuwenpoep schijnt te helpen, maar ja, dan zit je daar weer in te wroeten... :lolbord:
Google eens op kattenschrik, dat schijnt ook te helpen. En verder onze Buffy, die jaagt ook de katten weg. Ze loopt kordaat op de kat af, fladdert met haar vleugels en kijkt echt boos en pinnig. Het helpt echt, maar helaas, Buffy blijft bij ons! :gluiplach:


ja, die van de leeuwenpoep had ik maar niet genoemd...
beetje kat trouwens die de moeite neemt om eerst naar een eiland te zwemmen om vervolgens door een kip te worden... euh... afgedroogd? :whoea:

Gebruikersavatar
BoerJennes
Gebanned
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 jan 2017 11:32
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor BoerJennes » 06 mar 2017 10:20

Tja, de katten vangen bij ons muizen en ratten en zijn daarom welkom. We hebben een 5 meter lange brug gebouwd om over de vaart te kunnen gaan. Maar de katten hebben ook niet altijd die brug nodig. Ze kunnen namelijk ook over het water lopen... :crazyeyes:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23297
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor Kip La La » 06 mar 2017 10:45

J6! :shocked!:

Gebruikersavatar
MMuts
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2014 21:37
Land: Nederland
M/V: M

Re: Katten uit tuin weren...

Berichtdoor MMuts » 06 mar 2017 11:48

Onze 2 Barnevelders jagen meestal de kat wel uit de tuin...


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten