jaloerse kip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 19 nov 2007 07:57

Als je dat dier weghaald zal er waarschijnlijk een ander dat gedrag gaan vertonen.
Er is er altijd wel 1 de brutaalste.
Dit heeft niets met jaloezie te maken.
Vaak is het een waarschuwende pik, zo van "Hé kijk uit!, dat lange wezen heeft wel lekkere zaadjes voor ons, maar pas op je weet maar nooit hoe gevaarlijk die is..... :lol:

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 19 nov 2007 10:45

haha, ik dacht zelf meer aan: blijf van mijn eten af, dat zijn mijn zonnebloempitjes :-D Die schuwe neemt het wel voor de ander Barnevelders op als het erop aankomt en in het nachthok slapen de 2 hollandse krieltjes samen op de onderste stok, de 3 barnevelder op de bovenste ( dat moet ik nog een keer veranderen, ik heb gelezen dat de ''stokken'' op dezelfde hoogte moeten. Verder had ik niet gedacht dat je je zo aan een kipje kan hechten. Door school ben ik vaak laat thuis dus is het al donker. Toch gaat er dagelijks minimaal een iemand van ons thuis naar de kippies om graan/gras te gooien ofzo of om water te verversen. De kippies worden wel steeds brutaler, ik heb moeite om de ren in te komen :-D :-) Staan ze daar met z'n allen te wachten. De kleine hollandse kriel vliegt soms ook nog wel eens omhoog als ik naar de ren toeloop.. haha, dat geeft een leuk gezicht, volgens mij is hij blij:P Met de eitjes gaat het ook fantastisch, de hele zomer ( had ik van de vorige eigenaar gehoord) geen ei gelegd en nu gemiddeld 2 per dag!!:P Groetjes!!
Laatst gewijzigd door Kriellemans op 19 nov 2007 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
shamma
Berichten: 916
Lid geworden op: 16 feb 2007 10:06
Land:
M/V: V
Locatie: Voerendaal, NL en Aachen, D

Berichtdoor shamma » 19 nov 2007 11:06

Is het nu Hollandse Kriel of Hollands hoen wat je daar hebt lopen? Zin het allemaal krielen?
Het is wel wat jij zegt, dat een dier de sfeer verpest. Maar je kan hem ook zo meer aandacht geven. Even appart sla voeren.
Ik neem de schuwste wel eens ´s avonds van stok naar binnen en geef ze daar wat lekkers. Als ze niet geheel in de stres raken als je ze binnen op de grond zet, dan kan dat zeker geen kwaad en went.
Als ze geheel in de stres schiet is die therapie niet aanteraden.
De stokken op zelfde hoogte is zeker ook een manier om harmonie in de groep te krijgen. En geef ze nog een beetje tijd. De een went sneller dan de ander.
Groet Shamma

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 19 nov 2007 11:21

Ik heb de kippies net van iemand overgenomen en ben ''een beginneling''. Ik denk toch dat het 2 hollandse krielen zijn, van 1 kriel weet ik dat zeker en de andere is net even wat groter/dikker. Ik zal wel een keertje een fotootje maken en uploaden. ( Ik zie net mijn fout, het moet zijn: krieltjes i.p.v hoenders ( k zat even te pitten) ) Ik pak de kippies uberhaupt niet op, eerst even een workshop volgen bij mijn buurman ( die dat wel goed kan en er wat vanaf weet :P ) Die schuwe laat zich denk ik moeilijk oppakken, als het zo doorgaat wint hij nog de 100 m. sprint :-D Als ik een tijdje in het hok zit dan komt hij wel wat dichterbij..

Robert
Berichten: 6102
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:42
Land:
M/V: M

Berichtdoor Robert » 19 nov 2007 16:42

Als je foto's kan plaatsen, dan kunnen wij vertellen wat voor ras kippen je hebt.

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 21 nov 2007 16:50

hea balen, hoe moet dat ook al weer met mijnalbum? Kan ik niet gewoon een fotootje plaatsen die ook zichtbaar is in het forum, en geen link?

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 21 nov 2007 17:38

Let goed op:je drukt de knop img in ,daarachteraan het adres van de foto (niet de grote)daar na weer de img met het sterretje dan ziet het er zo uit kijk maar bij mijn foto als je rechtsboven de knop quote indrukt
Afbeelding

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 21 nov 2007 17:41

war zie ik nu rob??????????????

heb je je plafond niet geschilderd???????????

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 21 nov 2007 17:54

wodkacola schreef:war zie ik nu rob??????????????

heb je je plafond niet geschilderd???????????

Nee geen verf meer voor ,dat jij je haan nou verft betekent nog niet dat ik het plafond van het kiphok moet verven

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 21 nov 2007 20:23

Afbeelding

Super... gelukt!!, bedankt Robbedoes!!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sibbiedekip en 10 gasten