''circus'' kippies

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

''circus'' kippies

Berichtdoor Kriellemans » 05 dec 2007 19:56

Hee allemaal,
sinds een tijdje heb ik 5 rasloze kippies.. De beesten zijn zeer tam en zelfs zo tam dat als ik door mijn hurken ga om ze uit mijn hand te laten eten, ze op mijn been/knieen vliegen en zeer nieuwsgierig kijken naar mijn bakje graan wat ik in mijn handen heb.. natuurlijk krijgen ze dan wat graan, zodat ze het de keer daarop weer doen. Ik ben zelfs een aantal keer vanaf de grond "aangevlogen'' door een kleine kriel die mijn schouder opvloog. ik ben 1.81, dus dat is flink hoog voor zo'n kippie.

Laat het duidelijk zijn, ik heb er totaal geen problemen mee, maar ik wil weten of jullie ook wel eens zulke ervaringen met kippies hebben. Of is het kipsdolheid/ speelsheid ? :-D Die beesten kunnen denk ik wel het circus in :-D :-) :cool:

Groetjes Thomas

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 05 dec 2007 20:17

Ja, mijn kippen eten ook uit de hand en je wordt inderdaad bevlogen door ze :P Eén van mijn sebrights vloog altijd op mijn hand of op het blik waar ik het graan uithaalde. Verder gingen ze eerder bij mij op stok als ze los in de tuin liepen en het avond werd. Koekie mijn x chabokipje vloog altijd op mijn hoofd. Tegenwoordig doen ze dat niet meer, ik ben te druk denk ik.

Het gedrag is gewoon gericht zijn op hetgeen ze in de kop hebben. Zo zijn kippen. Eten is erg belangrijk, daar moet je bij zijn!! Het is natuurlijk wel voorbehouden aan rassen die makkelijk tam worden al speelt de manier waarop je met je dieren omgaat ook een rol.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 05 dec 2007 20:50

Bedoel je soms dit soort mallotigheden ik wilde naar de kliko maar ik kom er niet eens met de voedselresten
Afbeelding

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Berichtdoor lessalines » 05 dec 2007 21:04

De mijne zijn net zo gek hoor. Komen op schoot te zitten voor wat eten en vanmiddag zelfs voor een slokje bier. En als ze door een haan worden achtervolgd vliegen ze soms zo in m'n armen. Erg vertederend.

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 05 dec 2007 21:43

haha, ja ik vind het geweldig! soms met 4 kippen tegelijk! leuke foto, robbedoes! pakken jullie de kippen ook wel eens op? mijn krieltjes laten zich aardig oppakken..,de 'grote' durf ik nog niet aan

Gebruikersavatar
3kiekskes
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 okt 2007 22:22
Land:
M/V: V
Locatie: ergens in het mooie Limburg

Berichtdoor 3kiekskes » 05 dec 2007 23:18

Haha, geweldig toch! De mijne zijn zo ver nog niet. Ik heb ze nog maar een maandje. Maar ik vind het een fantastisch zicht om ze naar me toe te zien rennen als ik hun richting uit loop. Doet me steeds weer aan Chicken run denken (die film)

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Berichtdoor picobello » 06 dec 2007 11:48

Leuk he?
Mijn kippen bestormen mij zowat als ik in de ren kom en als ze in de tuin scharrelen en ze zien mij achter het raam staan komen ze half vliegend aanrennen, een zeer grappig gezicht. Tevens helpen ze erg goed met tuinieren, voer bijvullen en het hok schoonmaken (lees: ze lopen je overal voor de voeten en bemoeien zich overal mee).
Als ik niet snel genoeg ben met voer, vliegen ze op je en als je lekker in de tuin zit in de zomer komen ze op schoot en proberen ze je eten uit je handen te jatten.
's Zomers komen ze in huis en gaan dan doodleuk de trap naar de eerste verdieping op of gaan het kattenvoer pikken....

Ja ik hou wel van bijdehandte kips.... :ja:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten