jaloerse kip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 21 nov 2007 20:27

your welcom

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Wat voor soort kippen zijn dit?

Berichtdoor Kriellemans » 21 nov 2007 20:30

Ik denk dus dat het 2 hollandse krielen zijn en 3 Barnevelders.. of heb ik het verkeerd??
Laatst gewijzigd door Kriellemans op 21 nov 2007 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 21 nov 2007 20:36

Ik ben denk ik niet kundig genoeg maar die roestige kippen lijken mij leghybride's

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 21 nov 2007 21:51

Het leek me beter om een nieuw topic te starten over het ras van mijn kippen..

Gebruikersavatar
Boe
Berichten: 3214
Lid geworden op: 19 nov 2002 20:52
Land: Utopia
M/V: V
Locatie: UTOPIA

Re: Wat voor soort kippen zijn dit?

Berichtdoor Boe » 21 nov 2007 22:39

Kriellemans schreef:Ik denk dus dat het 2 hollandse krielen zijn en 3 Barnevelders.. of heb ik het verkeerd??


Ben het met robbedoes eens.
Het zijn zeker geen hollandse krielen.


De voorste 5 zijn hollandse krieltjes.



Boe

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 21 nov 2007 23:14

Robbedoes schreef:Ik ben denk ik niet kundig genoeg maar die roestige kippen lijken mij leghybride's


Volgens mij niet hoor, ik vond plaatjes van leghybriden. Dat ziet er toch anders uit. Trouwens er lopen nu 2 topics over dit item. Het zijn vast kruisingkipjes. Zie dit antwoord

Bettie, ha die ken ik!! Ze zien er goed uit :-D Met die zwarte HK gaat het ook erg goed.

Gebruikersavatar
Boe
Berichten: 3214
Lid geworden op: 19 nov 2002 20:52
Land: Utopia
M/V: V
Locatie: UTOPIA

Berichtdoor Boe » 21 nov 2007 23:28

Lies schreef:
Robbedoes schreef:Ik ben denk ik niet kundig genoeg maar die roestige kippen lijken mij leghybride's


Volgens mij niet hoor, ik vond plaatjes van leghybriden. Dat ziet er toch anders uit. Trouwens er lopen nu 2 topics over dit item. Het zijn vast kruisingkipjes. Zie dit antwoord

Bettie, ha die ken ik!! Ze zien er goed uit :-D Met die zwarte HK gaat het ook erg goed.


Lies het wordt weer tijd voor :foto:

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 12 dec 2007 17:00

Even een update: een paar weken later is er nog niet veel veranderd en ik zag vandaag zelfs dat die schuwe kip op een andere kip ging zitten, zou ze die kip dan willen vermoorden ofzo???

Ik denk dat ik maar moet gaan ingrijpen. De kip op wie ze de pik heeft duikt helemaal inelkaar en laat zich gewoon pikken. Ik zit er over na te denken om de schuwe/vervelende kip haar nek om te laten draaien, ze eet wel uit mijn hand, maar is aanmerkelijk schuwer dan de andere brutale rakkers, die allemaal op mijn been vliegen en mijn schouders op vliegen.Om de eieren hoef ik het ook niet de doen, die legt ze als enige niet ( per 5 kippies gemidddeld 2 per dag)

Laat het duidelijk zijn dat ik ook medelijden met die ''schuwe'' kip heb, maar het lijkt wel steeds erger te worden....

Mijn buurman draait wel eens vaker de nek om van een haan, dus misschien is dat een optie, want dat beest is te hardhorend om te veranderen..

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 14 jan 2008 22:12

even een update, de kip is alleen maar erger gaan pikken. Zo erg dat ik heb besloten hem te laten dood maken door mijn buurman die daar veel van af weet, het was de enigd oplossing, toch voelt het niet leuk, maar het kon niet anders. Het was hij of een andere kip, ( inmiddels veeruitval door pikken) ik ben een echte dierenvriend, en ik kies toch voor de underdog.. Dit moest ik even kwijt, mede omdat de kippen verhuizen naar een kleiner hok ( minder vluchtmogelijkheid) gr. Thomas

Gebruikersavatar
Ephesus
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:42
Land:
M/V: M

Berichtdoor Ephesus » 14 jan 2008 22:25

:o je hebt ze dood laten maken???? Sorry, maar dat vind nu allesbehalve een verstandige keuze... Had ik geweten dat je zoiets ging doen, had ik je allang een pb gestuurd en was ik haar vanuit Belgie komen ophalen! :-x


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten