jaloerse kip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 14 jan 2008 23:36

Je moet maar even zien.. want als de meest dominante hen nu dood is dan zal een ander die positie in de pikorde misschien over nemen. De underdog blijft underdog namelijk. Je geeft ze minder ruimte.. dat is de loper uitleggen voor meer problemen. Het is erg jammer! Soms zijn kipjes die niet te handhaven zijn in een andere situatie (bij iemand anders) ineens prima te pas en geven ze geen problemen!

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 15 jan 2008 14:41

Ephesus schreef::o je hebt ze dood laten maken???? Sorry, maar dat vind nu allesbehalve een verstandige keuze... Had ik geweten dat je zoiets ging doen, had ik je allang een pb gestuurd en was ik haar vanuit Belgie komen ophalen! :-x


Ze??? Het gaat om 1
kip hoor! Inmiddels zitten ze in het andere hok, en er is een veel betere sfeer, als ik dat
had geweten, had ik eerder ingegrepen,. Geen kip wordt meer zonder enkele reden gepikt en aangevallen.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 10 feb 2008 00:19

een hen is een vrouwelijke kip,dus is "ze" wel juist
tis niet een meervoud dat gebruikt word maar een vrouwelijke vorm.....
als het een haan was geweest zou ephesus waarschijnlijk "hij" geschreven hebben...
en als je alle kippen moet afmaken omdat ze onderling bekvechten....heb je dat afzonderen wel geprobeerd???..

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 10 feb 2008 13:27

een hen is een vrouwelijke kip,dus is "ze" wel juist


Haar zou nog "beterder" geweest zijn ;) :-D

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 13 feb 2008 21:22

Zoals je in mijn vorige posts had kunnen lezen, ging het niet om bekvechten, maar om serieuze aanvallen. (lees eerst mijn posts maar eens goed door, dan hoef je me ook niet op een verkeerde manier te verbeteren ) De sfeer in het hok is sterk verbeterd, wat natuurlijk het belangrijkste is!
mvg.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 13 feb 2008 23:53

Kriellemans schreef:Zoals je in mijn vorige posts had kunnen lezen, ging het niet om bekvechten, maar om serieuze aanvallen. (lees eerst mijn posts maar eens goed door, dan hoef je me ook niet op een verkeerde manier te verbeteren ) De sfeer in het hok is sterk verbeterd, wat natuurlijk het belangrijkste is!
mvg.


Ik snap niet wat je nu bedoelt eigenlijk. :?: Hoezo verkeerd? Visies mogen er toch gewoon zijn? Naar wie is bovenstaand commentaar gericht?

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Berichtdoor cetinel » 14 feb 2008 08:56

naar mij waarschijnlijk omdat ik het eerder had over "bekvechten"...
vind het evengoied een oplossing van niks...
je had eerst kunnen afzonderen of tenminste proberen om ze bij iemand anders onder te brengen.
lijkt me een beetje alsof je niet veel zin had om wat dingen uit te proberen eer je tot drastische maatregelen overging...

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 14 feb 2008 17:07

cetinel schreef:naar mij waarschijnlijk omdat ik het eerder had over "bekvechten"...
vind het evengoied een oplossing van niks...
je had eerst kunnen afzonderen of tenminste proberen om ze bij iemand anders onder te brengen.
lijkt me een beetje alsof je niet veel zin had om wat dingen uit te proberen eer je tot drastische maatregelen overging...


?? Sorry hoor, geen zin hebben.. Kom nou, wat weet jij nu van deze situatie af.

Als iemand anders ( die de situatie kent en weet waarover hij praat ) al zegt: Deze kip valt niets af te leren, (wat ik overigens al verwacht had)
Ik heb ook al andere ( niet drastische dingen ) geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Dan is voor mij de kous af.

PS: Ik zeg natuurlijk niet dat jij GEEN verstand hebt van kippen, want dat heb je zeer waarschijnlijk meer dan mij :-) maar in deze situatie leek het mij verstandiger om te luisteren naar iemand die deze kip ''kent'' in het dagelijkse leven!
Laatst gewijzigd door Kriellemans op 14 feb 2008 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 14 feb 2008 17:08

cetinel schreef:naar mij waarschijnlijk omdat ik het eerder had over "bekvechten"...
vind het evengoied een oplossing van niks...
je had eerst kunnen afzonderen of tenminste proberen om ze bij iemand anders onder te brengen.
lijkt me een beetje alsof je niet veel zin had om wat dingen uit te proberen eer je tot drastische maatregelen overging...


Haar :P :cool:

Jammer dat je niet nog eerder hebt gereageerd, dan had je die kip wel mogen hebben...

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 14 feb 2008 18:28

Kriellemans schreef:
cetinel schreef:naar mij waarschijnlijk omdat ik het eerder had over "bekvechten"...
vind het evengoied een oplossing van niks...
je had eerst kunnen afzonderen of tenminste proberen om ze bij iemand anders onder te brengen.
lijkt me een beetje alsof je niet veel zin had om wat dingen uit te proberen eer je tot drastische maatregelen overging...


Haar :P :cool:

Jammer dat je niet nog eerder hebt gereageerd, dan had je die kip wel mogen hebben...


Nou? Er was nog iemand die schreef dat hij of zij die kip graag had opgehaald maar jij hebt haar éérst afgemaakt en toen pas erover geschreven. We zijn niet helderziend hoor ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten