verveling kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 13 feb 2008 21:11

jo-corine schreef:
wodkacola schreef:het zijn redelijk wat kippen voor die meters, en er zal natuurlijk ook wel geen haan bijzitten. doe er een paar weg, en zet er een haan bij.


Er zit wel een haan bij zoals je kan lezen in haar stukje!


over heen gelezen.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Berichtdoor Jan Bollen » 13 feb 2008 21:29

Machtig mooi verblijf maar dan voor 10 kippen en niet voor dertig, je zal altijd problemen blijven hebben, er is gewoon geen plaats genoeg.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 13 feb 2008 21:39

Ik kopier even een stukje uit een ander topic voor wat het waard is ;)

monique schreef:Zal even een stukje quoten uit Kippen houden zonder verenpikken van Monique Bestman

''.........Met name de opfok is erg belangrijk, want als het gedrag eenmaal aangeleerd is kan het nog moeilijk afgeleerd worden. De mogelijke oorzaken verschillen per bedrijf.''

''........Een verenpikker is een vrij actief dier. Het loopt van de ene kip naar de ander om de veren uit te trekken. Doorgaans worden veren uitgetgrokken onderaan de rug en boven de staart.......''

Misverstanden over veren pikken:

''Het eerste misverstand is dat het agressief gedrag is. Aggresief gedrag is doorgaans gericht op de kop en de nek en juist niet het gebied net boven de staart......................het tweede misverstand heeft te maken met de samenhang van kannibalisme, vaak worden deze twee samen genoemd wat niet terecht hoeft te zijn......''


Je kan natuurlijk even aankijken hoe het gaat nadat ze goed gewend is en haar wat kattenvoer voeren, om uit te sluiten dat het geen tekort is aan eiwitten. Let wel op dat de ander kip het gedrag niet overneemt.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 14 feb 2008 00:29

Robbedoes schreef:|De enige oplossing hoe vreemd het ook klinkt is een flink brok piepschuim je weet wel polystyreen tussen de kippen gooien.
Nee dat is niet schadelijk en de kippen amuseren zich kostelijk .
Raar maar echt waar


Nou, er zit iets in. Mijn kippen vermaken zich speciaal in de keuken met het zeil op de vloer. Daar zitten allerlei stipjes op (zwarte ondergrond) die ze eraf willen pikken. Dat is eindeloos vermaak! En een aanrader dus. Maar het neemt het teveel aan kippen per m2 niet weg.

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 14 feb 2008 17:36

Haha, leuk idee van die tennisbal. Alleen zijn mijn kippies er nu nog een beetje bang voor. Dat idee van die fles en die zaadjes erin ga ik zeker ook een keer toepassen. Mijn kippen zitten elke ochtend ieder op hun eigen boomstammetje :P haha. Een heel komisch gezicht!!

Gebruikersavatar
*ann*
Berichten: 154
Lid geworden op: 26 jan 2007 12:03
Land:
M/V: V
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *ann* » 15 feb 2008 12:35

Ziet er mooi uit hoor, bij jullie! Ik woon vlak bij Rolde, maar heb geen idee waar het is. :oops:

Van het aantal kippen per meter en andere zaken heb ik geen verstand, maar toen onze kippen opgehokt moesten worden (normaal lopen ze los in de tuin) legden we regelmatig een paar plakken stro in de buitenren. Daar gingen ze lekker bovenop zitten en ze konden uren bezig zijn met alles uit elkaar harken en de zaadjes eruit zoeken! :-D
Als alles uitgeplozen is het oude stro eruit harken en weer een nieuwe voorraad erin leggen. Supermakkelijk!

Succes met jullie kippen, ik hoop dat je snel een oplossing vind.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 15 feb 2008 15:00

Daar gingen ze lekker bovenop zitten en ze konden uren bezig zijn met alles uit elkaar harken en de zaadjes eruit zoeken!
Als alles uitgeplozen is het oude stro eruit harken en weer een nieuwe voorraad erin leggen. Supermakkelijk!


Goeie tip!

Robert
Berichten: 6102
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:42
Land:
M/V: M

Berichtdoor Robert » 15 feb 2008 17:47

Het gedrag van kippen bestaat voornamelijk uit:

Voedsel verzamelen
Zandbad nemen
Veren ordenen en poetsen
Pikorde in stand houden

Wanneer je naar het begintopic bekijkt, zie je dat deze 4 factoren niet volledig vervult worden.
Zoals eerder gezegd door gonda: het ligt aan het oppervlakte, er moet meer oppervlakte zijn om meer mogelijkheden aan te bieden. Daardoor kan verveling voorkomen worden.
En door Nel: Probeer als je de ren uitbreidt, wat begroeiing te planten.

Oplossingen zoals een krop sla ophangen, piepschuim neerleggen (schadelijk in grote hoeveelheden) en stro in het hok gooien met graantjes zijn goed om verveling te voorkomen. Echter kost het moeite en is het maar voor beperkte duur.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 15 feb 2008 18:42

Rudolf schreef:Het gedrag van kippen bestaat voornamelijk uit:

Voedsel verzamelen
Zandbad nemen
Veren ordenen en poetsen
Pikorde in stand houden


:?: :? Ik mis nog:
De baas de oren van de kop kakelen
Stiekem naar binnen sjouwen
Op het aanrecht vliegen
Eitjes leggen èn eten.. :evil:
De kat aanvallen
De konijnen pikken
De tuin slopen, vooral bloemetjes zijn zo lekkerrr..
;)

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 15 feb 2008 18:58

Ik mis nog:
De baas de oren van de kop kakelen
Stiekem naar binnen sjouwen
Op het aanrecht vliegen
Eitjes leggen èn eten..
De kat aanvallen
De konijnen pikken
De tuin slopen, vooral bloemetjes zijn zo lekkerrr..


:lol: Hahahaha die Lies!

Marja


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten