aan alle kippeliefhebbers

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor AnjaR » 06 apr 2008 12:39

Ook ik vind kippen al heel lang leuk, maar het kwam er nooit van om ze aan te schaffen. Nu we ze dan (eindelijk) hebben ben ik ook niet meer weg te slaan bij het kippenhok. Ik word daar ook wel mee geplaagd, maar dat maakt me niet zo veel uit. Mijn man moet ook steeds lachen als ik hier weer aan het lezen of schrijven ben. Maar ondertussen helpt hij me wel met het hok en de ren enzo, dus laat ze maar lachen, ik ben blij met mijn nieuwe hobby ;)

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Berichtdoor Zweedse Kip » 06 apr 2008 16:53

Welkom bij de club van kippengekken ;)

Toen wij dit huis kochten , hadden ze hier al een hok( lees vies krot) staan met grote Brahma's erin.
En ruimte is er genoeg dus kon ook mijn kippenwens eindelijk in vervulling gaan.
Begin april 2007 woonden wij hier en was ons huis klaar....half juni kwamen de kippetjes. Want ja hun hok moest ook eerst gereinigd en gerenoveerd worden.

Nu leggen alledrie de meiden een ei ( en elk eitje wordt gebruikt in cake, advokaat op brood enz) en Kobus de haan kukelt er vrolijk op los...........joepie..........IK GENIET !!! :yes2:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Berichtdoor lnge » 06 apr 2008 23:34

Het gekke is dat ik de kip zelf helemaal niet zo interessant vond. Een kip is een kip dacht ik altijd. Een dier dat eieren legt en tokt.
Ik wilde kippen voor euh, ja waarvoor eigenlijk? Nou gewoon, grote tuin, kan best een kippenhok in met een paar kippen. Leuk gezellig en een eitje, meer niet.
Dat ging dus anders. De kipjes kwamen, ze waren zo'n 6 weekjes oud, en ach wat schattig! :hartje:
Mooi hok gebouwd, maar al gauw vond ik dat zielig, kipjes in een hok, die moesten lekker los! En dan ze kwamen zo leuk aangerend. Toen ontwaakte mijn kippenliefde pas echt! Kippen zijn ook aanhankelijk en praten terug, en ze zijn allemaal anders, er is er geen één het zelfde. Ik kan zelfs hun getok uit elkaar houden. En voor ik het wist zat ik gezellig met ze mee te tokken!
Nooit geweten dat kippen zulke leuke dieren zijn, en héél interessant!

Gebruikersavatar
muts
Berichten: 734
Lid geworden op: 13 mar 2008 20:12
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Berichtdoor muts » 10 apr 2008 10:56

Ja! dat bedoel ik dus.voor je t weet sta je mee te tokken...
ik kan geen ochtend voorbij zonder dag te zeggen, en ja hoor de buren vragen zich af tegen wie ik altijd praat.... ze vinden me een beetje gek en praten dan ook niet te veel tegen me.

Inderdaad, gezien ik maar vier kipjes heb, kan ik hun getok uit elkaar houden.
die beestjes liggen me nauw aan het hart!

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 12 apr 2008 13:31

Tja, zo herkenbaar allemaal......
Ik geniet ook iedere dag van onze "mafketels" :lol:
Ze halen de meest vreemde capriolen uit, de karakter verschillen zijn enorm :shock:

En dan een geval apart............onze haan Henry!

Zo een lief en vreemd beestje :cool:
Lomp en onhandig.

Maar ik sta hier in de buurt alleen met mijn hobby....
Niemand om mee te delen :(
Hier ben ik een hele vreemde gast, mét kippen.
Midden in een drukke woonwijk.

Gelukkig voor mij is het forum er :-D
Daar vind ik begrip ;)

En ik wil ze voor geen goud missen, onze kippen :-D

Gebruikersavatar
tamara_kip
Berichten: 491
Lid geworden op: 30 nov 2007 13:24
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Hellevoetsluis

Berichtdoor tamara_kip » 12 apr 2008 19:42

hoi muts

hier nog zo'n muts

ben blij om te lezen dat ik niet de enige bent .

hier verklaren ze me ook voor gek , wat moet je nou met kippen , die moet je eten niet houden , ja in het diepvriesvak hahahahaha
enz enz enz .
nou ik schiet dan gelijk in de verdediging , en vertel wat voor een heeeerlijke diertjes het zijn .

als ik s'avonds ga af sluiten praat ik altijd nog even met ze ;) en pak er altijd nog even eentje op die het wel leuk vind en dan knuffel ik nog even met haar :lol:
en ze praten dan altijd nog even heeeel zachtjes tegen me.

en als ze dan ziek zijn of je merkt dat wat ander is dan normaal , ben ik ook gelijk niet zo lekker meer :?
ik ben echt gek op die scharrels, en er komen er straks zeker een paar bij.

je ben dus gelukkig niet de enige, dus je hoefd je niet te :oops:

groetjes tamara

Ingevandijk
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:34
Land:
M/V: V
Locatie: Bakel

Berichtdoor Ingevandijk » 13 apr 2008 00:26

Hallo,

Hier nog zo'n kippenfreak. Ik heb ze sinds een maand of 10. Het begon als een grapje van mijn collega's die om mijn trouwdag met twee kippen (Otje en Cato) als cadeau aankwamen. Inmiddels zijn het 6 kippen en een haan en de ren (11 bij 30 meter) is in de maak. Dan komen er zeker nog een paar bij!
Mijn omgeving begint al aan mijn nieuwe liefde (niet mijn man maar die kippen dus ...) te wennen. mensen lachen me tegenwoordig zelfs niet meer uit maar lachen mee als ik weer met een verhaal aankom over één van de dames of over Harry onze enorme haan. Ze zijn ook zo grappig!!!

Aan degene die me die kippen heeft gegeven:

:ty:

Groeten Inge

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 14 apr 2008 09:15

Hier eigenlijk precies het zelfde verhaal.

Eindelijk en grote tuin waar dieren in kunnen, en ik was zo blij dat me dochter zei dat ze kippen wilde en geen geiten hihi.

En ook de vrienden verklaren mij voor gek als ze langskomen en ik zit in de tuin met en kip op schoot. En er tegen praten nee dat doen we niet hihi
tuurlijk wel want ze geven antwoord op hun manier. De grooste gesprekken ik heb met hen, heerlijk de kippen zou ze voor geen geld willen ruilen voor wat anders.

moneypenny
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 jul 2007 09:53
Land:
M/V: V
Locatie: IJmuiden (NH)

Re: aan alle kippeliefhebbers

Berichtdoor moneypenny » 15 apr 2008 09:12

muts schreef:Vele mensen lachen me uit als ik vol liefde over mijn kipjes praat. De avonturen en hoe verschillend ze zijn. :hartje:
Ik had nooit gedacht dat kipjes zoveel vreugde in mijn leven zouden brengen. En tevens ook niet dat er nog mensen waren die even gek zijn op hun beestjes als ik.

Dankjewel!


Weet je ik heb nog niet eens kippen en als ik met liefde over jullie kippies praat, lachten ze mij ook uit, laat staan als ik over een paar weken ook die schatjes in mijn tuin heb lopen. :hartje:

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Berichtdoor Ing » 15 apr 2008 09:31

Mijn kipjes zijn er ook nog niet (nou ja, ze zijn nog niet niet bij mij :-D ), maar ik ben al namen aan het verzinnen en zit elke dag zwijmelend bij de foto's te kijken :oops:

Het praten met kippen zal ik vanaf dag 1 wel gaan doen, aangezien ik dat ook met mijn honden, katten, ratten en zelfs de vissen doe :lol:
Ik kan echt niet wachten tot ik hun verschillende karakters kan zien en lekker met ze kan beppen :cool:

Ook heb ik het er nu al steeds over met anderen en kijken ze me nu al raar aan als ik weer over mijn a.s. kipjes begin, dus dat wordt nog wat straks :lol:
Maar ze doen maar, laat mij maar lekker gek zijn met mijn dieren, de rest van de wereld boeit me niet! :P


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten