Aanvallen kip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 14 apr 2008 10:47

tja stel je voor zeg het is een haan.
Maar dan de volgende vraag wanneer gaat ie kraaien dan, op welke leeftijd gaan ze daarmee beginnen.
Omdat zoals het er nu voor staat zal onze grote trots de haan friekie en ander huis moeten gaan zoeken. De buren klagen en dreigen met en rechtzaak vanwege de herrie. En dan woon je op het platteland he. En ze zitten en zeer goed geisoleerd hok.
Bij het idee dat de haan weg moet draait me maag al om en springen de tranen in de ogen en als ik dan nu zo lees dat pipi die ik zelf heb groot gebracht ook en haan is zal die dus ook weg moeten.
Wat een verdiet.

Gebruikersavatar
Erna
Berichten: 648
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:05
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland
Contacteer:

Berichtdoor Erna » 14 apr 2008 11:07

Erna schreef:Of het is stiekem een haan ;)


Dacht ik het niet :-D

Trouwens wel sneu als "hij" daarom weg zou moeten :(

Gebruikersavatar
tamara_kip
Berichten: 491
Lid geworden op: 30 nov 2007 13:24
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Hellevoetsluis

Berichtdoor tamara_kip » 14 apr 2008 21:01

hoi friekie

hoe is het vandaag verder gegaan met pipi ?

ik kan je verder niet helpen met je vraag, maar ik leef wel met je mee .

ik hoop dat pipi toch gewoon een pipi is, en dat haar naam haar eer doet , en dat ze ook gewoon van die streken heeft.
met twee rode vlechten ;)

succes ermee tamaar

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 14 apr 2008 21:13

Ik heb vandaag verder geen last gehad ben een paar keer het hok in en uit geweest en zij/hij deed normaal.
Dus ik ben heel benieuwd hoe het morgenochtend gaat.
Ik laat het weten.

[Edit moderator: eea aan offtopic afgesplitst richting Compostbak]

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 15 apr 2008 08:45

Goedemorgen.

Nou dit geloven jullie niet, ik gewapend met de besem de ren in om het hok open te doen. Toch wel een beetje bang slaat echt nergens op ik met me 100 kilo tegen en kip van 4 kilo. Ik draai me en neem grote stappen, me hart bonsend inme keel, om pipi voor te zijn en alle kippen plus de haan uit het hok en pipi, nou die kwam dus niet, zelfs met voer was pipi niet uit het hok te krijgen.
Het heeft en half uur geduurd voordat pipi verscheen. Wat er toen gebeurde is mij echt een raadsel.
Van hoogste in rangorde, word ie nu aan de kant gezet pipi mag op en klein stukje wat graan pikken maar daar houd het ook echt bij op.
Als hij in de buurt komt van de andere dan jagen ze hem weg.
Dus wat er allemaal gaande is in ons kippenhok geen idee het lijkt wel gtst.

Nog even wat anders als pipi dus wel een haan zou zijn en bijna 1 jaar is waarom kraait hij dan niet. Is dit aangeleerd door de vader?
Pipi is de eerste maanden bij ons in huis geweest.

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Berichtdoor Bianca » 15 apr 2008 13:30

Ik denk dat Pipi als haan nu volwassen is geworden en daarom zich anders gedraagd dan voorheen.
En hanen gedrag wordt door de dames en andere haan niet getolereerd.Daarom is de rangorde waarschijnlijk veranderd.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 15 apr 2008 22:20

Ik heb die foto even nog een keer bekeken en ik denk ook dat het een haantje is ,ik zie ook al wat zadelveren.
Maar heb je niet een wat recentere foto?, dan weten we het zeker.

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

Berichtdoor Joke Brasser » 16 apr 2008 11:08

friekie schreef:Omdat zoals het er nu voor staat zal onze grote trots de haan friekie en ander huis moeten gaan zoeken. De buren klagen en dreigen met en rechtzaak vanwege de herrie. En dan woon je op het platteland he. En ze zitten en zeer goed geisoleerd hok.
Bij het idee dat de haan weg moet draait me maag al om en springen de tranen in de ogen en als ik dan nu zo lees dat pipi die ik zelf heb groot gebracht ook en haan is zal die dus ook weg moeten.
Wat een verdiet.


Ik weet niets van de regels die gelden voor het houden van een haan en klachten van de buren behalve dat het niet mag in een woonwijk als de buren er hinder van hebben. Het lijkt me toch van de gekke dat je je haan zou moeten weg doen wanneer je op het platteland woont.
Ik ken een geval van iemand (het is al een paar jaar geleden) met een haan in het buitengebied waar de huizen redelijk dicht bij elkaar staan. Er kwam een nieuwe stadse buurman die wilde dat de haan vertrok omdat hij er wakker van werd. Daar was de eigenaar van de haan niet van plan ;) . De buurman is een rechtszaak is begonnen en werd in het ongelijk gesteld omdat het buitengebied was. De haan mocht blijven.
Liever mijn haan met een vervelende buur dan een goede buur zonder haan.

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Berichtdoor emmertje84 » 17 apr 2008 13:22

Wat een apart verhaal dit. Kippen blijven toch een apart slag he haha. Ik hoop dat dit alles een goede afloop krijgt...

Gebruikersavatar
friekie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:08
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda

Berichtdoor friekie » 19 apr 2008 10:39

Nou lieve mensen we hebben de rechtzaak verloren met de reden dat hun er eerder woonde als wij en dat dit geen buitenwijk is omdat de huizen niet meer als zoveel meter bij elkaar vandaan staan. Dat er 4 huizen verder 6 hanen rondlopen en dat dat een kippen fokkerij is hebben ze ...... aan
Hun hadden ook geld voor en zeer goede advocaat, en ja dat hebben wij niet, we hebben 1 maand te tijd gehad om hem weg te doen.
De rechter is zeker geen kippen vriend hij vond hem een groot bakbeest.
Dus hij zal nu weg moeten maar nou las ik dat je ook een hormoon spuit bij de dierenarts kan halen weet iemand hier van want dan kraait ie ook niet meer.

Nog even overe Pipi dat word alleen maar erger zo agresief als dat hij is en gelukkig kraait ie nog steeds niet. Dus misschien als de grote jongen weg is dat ie dan gaat beginnen ik weet het niet ik hoop het niet.
Eigenlijk weet ik niks meer ben een beetje leeg door dit allemaal.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten