Ervaringen Brahmacoc van MP?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
essos
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 jun 2008 21:14
Land:
M/V: V

dat is waar

Berichtdoor essos » 06 jun 2008 15:37

dat is waar maar het is toch altijd wel handig om te kijken hoe hij zijn dieren verzorgt zegmaar niet mishandelt
ik ga daarom met mijn vader ( niet veel verstand ik zelf het meest van vamilie want zit bijna elke dag info over kippen te zoeken omdat ik zelf al een kip en kwartels heb ) mijn vader heeft wel mijn mannetjes kwartel uitgekozen maar laat hem dus nooit meer kiezen want als hij een vrouwtje dekt dan zit het altijd naast !! haha maare kijk nog wel weet iemand dan een andere fokker die in hollandse krielen of andere leuke kriel rassen fokt ?? graag alvast bedankt he

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 06 jun 2008 19:14

Ingrid69 schreef:Zou het hem alleen om de centen gaan dan zou hij echt niet de moeite nemen om mij deze mails met adviezen te sturen terwijl hij al weet dat ik geen kuikens bij hem kom kopen.[/.


Diezelfde brahmacoc belde mij ooit voor 40 broedeieren. Nog niet wetende wie ik aan de foon had, vroeg ik hem wat hij met zoveel eieren en dus kuikens wilde doen.
Voor hemzelf, leuk, hij had een stukje tuin.....

Ik zei dat ik em later terug zou bellen, en na wat 1 + 1=2 werk begreep ik dat hij Brahmacoc was.

Toen ik hem terug belde en hem zei, je gaat die eieren uitbroeden en de kuikens verkopen he? Beamde hij dat. (dus niks niet voor hemzelf, leuk in de tuin)

Ok ik ken hem verder ook niet, dus kan ook niet zeggen hoe hij verder is maar als hij het niet voor de centen doet, waarvoor dan wel?

Natuurlijk heb ik geen eieren aan hem verkocht, omdat ik principieel niet mijn kippen (ook niet als kuiken) bij een handelaar terecht wil laten komen....voor zover ik dat kan voorkomen doe ik dat natuurlijk.

Tot slot over die kippenfarm die zijn kuikens ent....Als je je verdiept in Marek had je kunnen lezen dat geente kippen wel marek kunnen uitscheiden. Als je ooit kuikens wilt dan moet je die dus ook meteen enten anders lopen ze dus kans op Marek op. Eenmaal in je tuin, krijg je het niet zomaar weer weg.

Ik begrijp echt niet dat als je de keus hebt, je daarvoor wilt kiezen. Zoek toch verder!

kippenboerje
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 apr 2008 07:51
Land:
M/V: V
Locatie: braamt en schouwen duiveland

Berichtdoor kippenboerje » 06 jun 2008 19:28

ik snap niet wat er mis is met brood fokken tuurlijk wil die man daar geld aan verdienen maar dan hoeft het toch geen fokker te zijn die zijn dieren slecht verzorgt. en als hij bij de lijst van fokkers staat vind ik dat je op zijn minst moet gaan kijken.
Maar ik denk niet dat het perse een slechte fokker is omdat hij grote aantallen fokt

Gebruikersavatar
laguna112
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:13
Land:
M/V: V
Locatie: Homoet

Re: dat is waar

Berichtdoor laguna112 » 06 jun 2008 19:32

essos schreef: weet iemand dan een andere fokker die in hollandse krielen of andere leuke kriel rassen fokt ?? graag alvast bedankt he



Ik weet niet waar je woont maar in Kesteren zit er ook nog één , staat ook op MP.
Weet niet of hij goed is of niet , ben er nog niet geweest.


Gr. Marc.

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 06 jun 2008 19:35

kippenboerje schreef:ik snap niet wat er mis is met brood fokken tuurlijk wil die man daar geld aan verdienen maar dan hoeft het toch geen fokker te zijn die zijn dieren slecht verzorgt. en als hij bij de lijst van fokkers staat vind ik dat je op zijn minst moet gaan kijken.
Maar ik denk niet dat het perse een slechte fokker is omdat hij grote aantallen fokt


Over wie heb je het nu?

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Berichtdoor monique » 06 jun 2008 19:39

buldog schreef:
kippenboerje schreef:ik snap niet wat er mis is met brood fokken tuurlijk wil die man daar geld aan verdienen maar dan hoeft het toch geen fokker te zijn die zijn dieren slecht verzorgt. en als hij bij de lijst van fokkers staat vind ik dat je op zijn minst moet gaan kijken.
Maar ik denk niet dat het perse een slechte fokker is omdat hij grote aantallen fokt


Over wie heb je het nu?


en tegen wie?

Gebruikersavatar
Loex
Berichten: 7524
Lid geworden op: 23 sep 2002 19:12
Land: NL
M/V: V
Locatie: Tussen Arnhem en Apeldoorn
Contacteer:

Berichtdoor Loex » 06 jun 2008 20:17

Volgens eigen opgave is kippenboerje 11 dus weet hij er niet veel van.

Laten we dat dus maar even buiten beschouwing laten ;)

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Re: Ervaringen Brahmacoc van MP?

Berichtdoor Kareltje » 07 jun 2008 20:04

Ik heb ervaring met paul, ik heb er vorig jaar broedeitjes van de witte cochin kriel gehaald.
hij woont gewoon in een rijtjes huis op de hoek, hij kan nooit al die rassen bij zijn huis houden, daar heeft hij de ruimte niet voor.
toen ik er was had hij er alleen brahma's en cochins zitten, en 2 flessen eenden.
of hij koop broedeieren om die uit te broeden of hij heeft ergens een stuk grond bemachtigt waar hij de kweek koppels houd.
kan niet slecht over hem praten, alles was goed verzorgt, bijna zijn gehele tuin voor de kips.
heb van hem ook heel veel tips gekregen waar op te letten en hoe ik brahma's kan sexen door middel van de vleugel test.
nee ik denk dat je niet bang hoeft te zijn om bij hem iets halen.

essos
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 jun 2008 21:14
Land:
M/V: V

Re: Ervaringen Brahmacoc van MP?

Berichtdoor essos » 09 jun 2008 17:12

ik woon in rotterdam weet daar nog iemand een hollandse kriel fokker ik ga ook even langs bij de kinderboederij ! maar ga denk ik dan niet meer naar die ene fokker

Fay
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:56
Land:
M/V: V

Re:

Berichtdoor Fay » 09 jun 2008 18:21

Toch ben ik het met kippenboertje eens dat je niet moet zeggen dat fokkers die iets willen verdienen automatisch slecht zijn. Natuurlijk is de kans veel groter dat een liefhebber beter voor zijn dieren zal zorgen dan een commerciele fokker, maar geef de fokker ook eens de kans te laten zien dat het ook goed kan gaan!
Maar ik geloof dat de conclusie van dit topic is dat niemand het eigenlijk weet... Kareltje heeft goede ervaringen maar die zijn naar eigen zeggen misschien inmiddels al wat verouderd.

Brahmacoc heeft tegen mij gezegd dat alle kuiens van zijn eigen kippen komen. Dat is dus wel een minpuntje want hier blijkt duidelijk dat dat een leugen moet zijn. Maar hij heeft mensen ook heel goed voorgelicht en geholpen... weer wat pluspuntjes. Ik zou er wel een keertje langs willen om te kijken maar ik heb niet genoeg ervaring om uitsluitsel te geven over hoe goed of slecht het eraan toegaat bij Brahmacoc. Zou het wel graag willen weten als iemand anders dat wel kan en er eens zou willen kijken.

Ik overwoog om er kippen te gaan kopen omdat ik verschillende rassen samen wilde maar hij heeft mij zelf gezegd dat ik beter kan beginnen met 1 ras als dit mijn eerste kippen zijn. En laat dat nou net de enige rede zijn dat ik overwoog om eens langs te gaan. Nu neem ik dan toch het zekere voor het onzekere bij een liefhebber als ik dan toch voor 1 ras moet kiezen, maar zou het toch leuk vinden als er eens een commerciele fokker was die ons doet verbazen. toch?

p.s. ik ben wel bij kippenfarm de bruin geweest. Ik heb niets slechts gezien (met mijn onervaren-heid) maar heb er nu toch een onprettig gevoel over eigenlijk. Misschien doordat er zoveel loods en grond is waar je niet kan kijken... en dan denk ik, wat zou daar dan gebeuren? Mijn gevoel kan heel goed verkeerd zijn, maar ik vertrouw er toch maar op want het is echt niet de enige plek om kippen te halen.
En ook omdat je met de kippen die tegen marek zijn ingeent dan eigenlijk altijd alleen nog maar nieuwe kippen erbij kan zetten die ook zijn ingeent, en daar wil ik niet aan vast zitten.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten