Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Berichtdoor svdb » 08 sep 2008 16:59

Wij hebben besloten om er nog twee witte leghennen erbij te nemen. We hebben heel weinig eieren en zouden graag nog wat meer eieren willen hebben. Dus daarom nemen we nog twee leghennen erbij :D Bij ons in de buurt verkopen ze verschillende kippen: Kippen van rond de 17 weken die met velen in een schuur zitten en kippen van rond de 20 weken die loslopen buiten.
Nu is de vraag welke kippen zouden we nemen, ik zat zelf aan de kippen te denken aan de kippen die met vele in een schuur zitten. Maar nou vroeg ik me af zijn die wel sterk genoeg om buiten te zitten en hebben ze wel een goed immuum systeem? Dus welke kippen zouden jullie zelf nemen?

Sander

Gebruikersavatar
thomvandienst
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 jun 2008 21:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: drenthe

Re: Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Berichtdoor thomvandienst » 08 sep 2008 18:20

hallo, ik heb ook twee bruine kippen ook uit een opfokbedrijf ook met 30.000 andere in een schuur maar ze doen het hardstikke goed. maar ik heb wel gehoord dat de witte legkippen ( voor kooi en scharrel eiren) geen hele lieve kippen zijn, maar ze zijn denk ik ook wel tam te krijgen

Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Re: Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Berichtdoor svdb » 08 sep 2008 19:42

Wij hebben er net twee gehaald. Het gaat prima de 'Grote' Brahma pikt ze wel maar voor de rest doen ze het super. Ze zaten daar in een schuur met tralies op de grond, dus ze hebben nooit vaste grond gevoelt. Dus ze lopen wel een beetje wankel maar ze wennen er vast wel aan :D

Sander

Gebruikersavatar
mac
Berichten: 3014
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:53
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Berichtdoor mac » 10 sep 2008 21:38

leuk om te horen dat je deze hennen een goed plekje hebt kunnen geven!
Ze zullen vast super blij zijn ;-)

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Berichtdoor Jan Bollen » 10 sep 2008 22:53

Maar nou vroeg ik me af zijn die wel sterk genoeg om buiten te zitten en hebben ze wel een goed immuum systeem?


Die dieren zijn keihard. Veel sterker dan onze verwende huis-,tuin- en keukenkippen anders zouden ze het niet overleven in zo een dichtbevolkte schuur waar ze moeten knokken om aan hun voer te geraken en stressbestendig moeten zijn om het te kunnen overleven.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Wij krijgen nog twee leghennen erbij. Maar welke?

Berichtdoor lnge » 10 sep 2008 23:02

Ik heb er zelf ook zoéén gehad, ook regelrecht uit een schuur. Ze zag er niet uit, maar was ook kerngezond en nog zonder ongedierte ook.
Ze hebben ook een heel leuk karakter.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten