In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor Chantal » 07 nov 2008 11:36

In de herfst en de winter, als de dagen korter zijn, dan zie ik mijn kippen heel weinig. 's Morgens vertrek ik om 7u15 en dan zitten ze nog op stok. Ik gooi dan wel voor ik vertrek graan in de ren. Ze kunnen dan direct beginnen eten als ze buiten komen. 's Avonds kom ik héél vaak pas tussen 17u30 en 18u45 thuis en dan zitten ze al weer op stok. De enige dagen van de week dat ik zeker weet dat ik ze zal zien is de zaterdag, de zondag en de maandag.
Niets aan te doen natuurlijk... ik kan toch moeilijk ontslag nemen op mijn werk omdat ik mijn kippen mis in de winter :mrnono: maar ik vind het jammer... vandaag zal ik om 14u30 al thuis zijn en ik ben echt heel blij dat ik ze straks zal zien rondscharrelen. Deze morgen was het nog héél donker toen ik graan smeet maar twee cochins en Fluffy hadden waarschijnlijk groter honger want ze kwamen naar buiten. Of ze veel konden zien van het graan dat ik gestrooid had weet ik natuurlijk niet... want als ik het goed heb dan ziet een kip toch geen steek in het donker ?

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor Ing » 07 nov 2008 12:54

Hier net zo hoor :puppydogeyes:
Ik vertrek om 06.45 en ben rond 18.45 weer thuis.

Het enige moment dat ik ze zie, is wanneer ik de grote klep van het hok open doe en even met mijn zaklamp naar binnen schijn om te zien of alles in orde is. (anders maak ik me de hele dag zorgen)
Maar ik geloof dat de kips dat niet echt kunnen waarderen, dat ik ze in hun schoonheidsslaapje stoor :roll:

Ik verheug me dus ook al op komend weekend, dan kan ik weer lekker uitgebreid naar ze kijken :mrgreen:

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor picobello » 07 nov 2008 19:17

Herkenbaar....helaas.

Ik vertrek 's ochtends om 7.30 en kom om 19.30 thuis.... de periode dat ik mijn kipjes nauwelijks zie duurt voor mij dus best lang.
Alleen in het weekend kan ik ze dan uitgebreid zien helaas.
Vaak best lastig want ik probeer toch elke dag het nachthok wel schoon te maken maar dan zitten de dames er meestal nog in....

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor Ing » 07 nov 2008 19:23

Dat vind ik dus ook een bijkomend groot nadeel, want normaliter maak ik het hok ook grofweg schoon, elke dag.
Maar dat kan ik nu eigenlijk niet doen, want dan raken ze in paniek en fladderen alle kanten op :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor picobello » 07 nov 2008 20:04

Ja ze kunnen het wel laten merken als ze ergens niet blij mee zijn :frons:

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor Chantal » 09 nov 2008 12:36

Inderdaad... het opruimen van het hok in de wintermaanden is hier ook een groot probleem. De cochins slapen in de legnesten. Ik kan ze toch moeilijk als het al donker is uithalen om het hok op te ruimen. In de winter kan ik het hok dus maar om de drie dagen opruimen.

markus
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008 08:25
Land:
M/V: M
Locatie: Brabant

Re: In herfst en winter zie ik de kippen niet zo vaak

Berichtdoor markus » 09 nov 2008 12:39

Ik heb het geluk dat ik pas om 915 de deur uit hoef.Ik maak het hok altijd 's morgens schoon.Ik moet wel zeggen dat de dames hier wel vroeg wakker zijn.Soms als ik vroeg wakker ben,en het is nog donker,zitten de dames al in de ren.Zullen ze wel uitgeslapen zijn denk ik :gutgut:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten