mestkuiken gevonden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor elderman9 » 25 feb 2009 08:57

Hoi Frankip


Wat een mooi leven heeft ze bij jouw gekregen zeg, ik neem mijn petje voor je af.
En wat dat paren aanbetreft: ik heb een hele kleine krielhaantje en een enorme grote brahma mix.
Het is af en toe kunst en vliegwerk, het haantje kukelt nogal eens voorover van de hen, maar vorig jaar heeft de hen toch kuikens gekregen. Wel een hele rare poot/lichaam/kopverhouding, maar dat geeft niet.




Groetjes Ineke

frankip
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor frankip » 25 feb 2009 20:42

Denk niet dat het een strak plan is om met plof te gaan fokken.Ze heeft niet de kenmerken die ik graag bij kuikens zou terugzien,de zwakke botten of hartproblemen enz.Was alleen nieuwsgierig of het hem zou lukken.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor lnge » 25 feb 2009 21:26

Ze mogen het toch wel gewoon doen, ook zonder er kuikens van te krijgen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Alex Boers
Berichten: 1120
Lid geworden op: 01 mar 2008 22:01
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Alex Boers » 25 feb 2009 21:34

dotje schreef:Ze mogen het toch wel gewoon doen, ook zonder er kuikens van te krijgen? :mrgreen:


Lijkt mij ook een goed plan! :mrgreen:

frankip
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor frankip » 26 feb 2009 08:09

Tuurlijk :gna: zo vaak als ze willen.

Gebruikersavatar
ReefeR
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2008 20:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Schoten

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor ReefeR » 26 feb 2009 09:41

Prachtige foto's, die kip heeft veel geluk gehad en ik wens haar een lang en gezond leven :-D

Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor elderman9 » 12 mar 2009 10:10

Hoi frankip


Graag even een up-date, hoe gaat het met Plof??




Groetjes Ineke

Robijntje
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:02
Land: Nederland
M/V: V

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Robijntje » 12 mar 2009 11:54

Ik zou ook wel graag een update willen van Plof...

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 493
Lid geworden op: 29 jul 2007 11:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Gelderland

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Marian » 12 mar 2009 13:59

Ook ik denk vaak aan Plof en ben benieuwd hoe het met haar gaat.

frankip
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor frankip » 12 mar 2009 22:58

Het is nu bijna 2 maanden geleden dat ik haar gevonden heb.Van een ademende klomp vlees is ze veranderd in een mooie ,normale kip met kippenmanieren en streken en een normaal kippenleven.Ze loopt de hele dag met het trio hollandse kriellen door de tuin te scharrelen en als de zon schijnt liggen ze vaak met de hollandse kriellen en de sebrights bij elkaar in de zon.Ze gaat altijd op de hoogste stok slapen met de kriellen en dan moet ik haar smorgens van stok halen voor ik ze loslaat.Ze krijgen dan altijd hun de eerste keer eten. Tussen de middag kom ik thuis eten en de honden uitlaten,Dan komt de hele groep op me afstormen,want ik eet mijn boterham onder de terrasoverkapping en dan zitten ze allemaal op de tuintafel om mijn bord leeg te kapen,moet echt met mijn arm om het bord zitten.Plof is zo mogelijk nog tammer dan de rest,Als ik in de tuin werk kruipt ze echt bijna onder de schop of hark door.Als ik stil sta komt bij me staan,op mijn schoen liefst.Met regenweer gaat de hele bende in het kweekkasje zitten,de sebrights komen er dan bijna niet uit,maar plof verveelt zich daar snel en gaat dan door de modder baggeren.Ongelofelijk dat ze daarna toch weer mooi wit word.Ook met de honden en de kat gaat ze prima om.Had wel verwacht dat ik meer problemen zou hebben met het eten maar ik vind haar niet overdreven hongerig.Ze is gewoon een normale kip in xxl uitvoering.Als ze ooit een hartaanval krijgt of door de poten zakt dan is dat zo en heb ik daar vrede mee,maar tot die tijd hebben we een huisdier waar we elke dag van genietten en ik weet ook zeker dat zij elke dag geniet van het kipzijn.Heb er nog geen seconde spijt van.Ik kan niet zo vaak fotos van haar laten zien omdat het me zelf niet lukt om ze te plaatsen(ben computergehandicapt).Om fotos te plaatsen moet ik "dotje"lastig vallen die ze dan voor me plaatst.Zal haar binnekort nog eens lastig vallen en lief aankijken.Groetjes.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten