Gehandicapte kip ????

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Stippie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:04
Land:
M/V: V

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Stippie » 12 mar 2009 16:21

Je verhaal over je kip :gutgut: ze lijkt een grappige om naar te kijken!

Dit onderwerp lag voor mij gevoelig ook om een andere reden.
Tien jaar geleden had ik 'een mismaakte' kop en de reacties waren héél gelijkaardig als bij je kip. Gaande van 'je kan niet meedoen want je ziet er niet uit en ik schaam me dood' tot 'aan je dochter in de winkel vragen 'wat ze moet hebben'' tot 'ik zie je even graag'. Er waren momenten dat als ik een wens mocht doen ik niet gewenst zou hebben dat ik genezen was, maar dat de meeste mensen er net hetzelfde zouden uitzien en vooral 'behandeld worden'.
Mijn ervaring is dat mensen die mijn kop erbij namen ook dieren meer gevoelswaarde toekennen.
En de kip mag heel content zijn dat ze deze blijken van mensenverstand niet kan ervaren omdat ze 'maar kippenverstand' heeft.

Ik zie liever een kip met rare kop die het goed doet dan veel mooie mensen die waardeoordelen vellen omdat je er niet uit ziet zoals zij willen hebben.
En voor mij is er geen verschil tussen mens en dier op dit vlak.

en mocht er nog iemand vinden dat dit nergens mee te maken heeft, ik vind het heel goed aansluiten bij wat Nel schreef

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor lnge » 12 mar 2009 16:28

Ruben schreef:Je kan inderdaad een ander niet dwingen om het op jouw manier te doen. Bij mij zouden deze twee kippen ook niet blijven lopen, vooral die van dotje vind ik eerder geschikt voor een horrorfilm dan een kippenren, maar als iemand toch beslist van deze te laten leven, is dat zijn/haar keuze.

Waarom zou ik een kip die alleen maar een 'schoonheidsfoutje' heeft niet laten leven? Om het heel cru te stellen, iemand met een hazelip ziet er soms ook afschrikwekkend uit. Dan zeg je toch ook niet 'die kan maar beter dood zijn"?
De foto van mijn kip heb ik expres zo genomen omdat dit onderwerp hier een keer eerder aan de orde is geweest. Als je deze kip gewoon in haar geheel ziet is ze niet zo horrorachtig hoor! bovendien heeft ze hele mooie grote ogen, ondanks haar lelijke snavel heeft ze wel een heel sprekend koppie, niets engs aan.
Maar omdat ze niet voldoet aan het ideaalbeeld van een mooie kip (wat ze verder overigens wel is) zou ze dood moeten?
Je hebt gelijk als deze kip te lijden heeft onder haar handicap, maar dat is absoluut niet het geval.
Hier heb ik heel goed zicht op want ik breng veel tijd bij mijn kippen door en zie het altijd direkt als er iets niet in orde is.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor nel » 12 mar 2009 16:49

Ik heb vroeger stage gelopen in een tehuis voor zwaar lichamelijk en verstandelijk gehandicapten.
De eerste dagen was het best wel slikken en ik was er soms echte een beetje beroerd van.
Maar na een poosje keek je door het uiterlijk heen en zag je zoveel andere, mooiere dingen.
Sommige bewoners waren zich bewust van hun niet volmaakt zijn en leden daar best wel onder.
Anderen vonden zichzelf geweldig en mooi.
Meisjes die zich op stonden te tutten keken net zo verrukt in de spiegel als 'normale ' 'mensen.
Ze hadden lief, genoten en hadden hun eigen talenten.

De periode dat ik daar mocht werken was een van de mooiste en leerzaamste uit m'n hele leven.
De bewoners waren zo.....MOOI :hartje:

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Ron » 12 mar 2009 19:28

Grappig dat de tekst "Ik ben vegetariër" zeker 2 tot 4 keer in de week langs komt.

Wat ik triest vind is het feit dat het geschreven wordt als het om het dood maken van een kip gaat.
Daar hoef je namelijk geen vegetariër of vleeseter voor te zijn.

Gek genoeg hoor je nooit mensen roepen ik ben een carnivoor, maar je hoort wel bij het minste of gerinste "Ik ben vegetariër".
Moet je niet doen, het is nergens voor nodig. Je bent het omdat je ZELF overtuigd bent dat je geen dieren eet. Anderen hoef je niet te overtuigen.

Wedden dat er hier een hoop commentaar op komt!!

Robijntje
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:02
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Robijntje » 12 mar 2009 19:34

san schreef:
Robijntje schreef:.

@san, ja, ik reageer altijd heftig wanneer mensen van alles willen slachten.
Ten eerste; ik ben al 18 jaar vegetariër.
Ten tweede; mijn kippen lopen los.
Ten derde; dit zou je eens op een forum over poezen moeten doen; "...mijn kat is lelijk, ik ga hem slachten en opeten..."
Wat mij betreft is er geen verschil tussen dieren en mensen.
...


Nederlanders eten geen katten (of honden) dus die vergelijking gaat wat mij betreft mank...
Misschien een discussiepunt voor een Chinees forum ;)
Je moet dieren heel goed behandelen maar voor mij is er wel verschil tussen dieren en mensen.


Dan lees je dus niet goed San....
Het gaat er niet om, of het een kip, een kat of een mens is.

Het gaat om "lijden", en dat is voor iedereen hetzelfde.

Ik wilde aangeven hoe hypocriet jij (en vele anderen) denkt.

En kip mag je slachten; een kat niet.

Wat maakt het uit? Ze ervaren allebei stress, angst en pijn.

Robijntje
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:02
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Robijntje » 12 mar 2009 19:39

RH schreef:Grappig dat de tekst "Ik ben vegetariër" zeker 2 tot 4 keer in de week langs komt.

Wat ik triest vind is het feit dat het geschreven wordt als het om het dood maken van een kip gaat.
Daar hoef je namelijk geen vegetariër of vleeseter voor te zijn.

Gek genoeg hoor je nooit mensen roepen ik ben een carnivoor, maar je hoort wel bij het minste of gerinste "Ik ben vegetariër".
Moet je niet doen, het is nergens voor nodig. Je bent het omdat je ZELF overtuigd bent dat je geen dieren eet. Anderen hoef je niet te overtuigen.

Wedden dat er hier een hoop commentaar op komt!!


Daar wewrd naar gevraagd.

Ik gaf dus alleen maar antwoord (lees maar terug)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Ron » 12 mar 2009 20:00

Robijntje schreef:
RH schreef:Grappig dat de tekst "Ik ben vegetariër" zeker 2 tot 4 keer in de week langs komt.

Wat ik triest vind is het feit dat het geschreven wordt als het om het dood maken van een kip gaat.
Daar hoef je namelijk geen vegetariër of vleeseter voor te zijn.

Gek genoeg hoor je nooit mensen roepen ik ben een carnivoor, maar je hoort wel bij het minste of gerinste "Ik ben vegetariër".
Moet je niet doen, het is nergens voor nodig. Je bent het omdat je ZELF overtuigd bent dat je geen dieren eet. Anderen hoef je niet te overtuigen.

Wedden dat er hier een hoop commentaar op komt!!


Daar wewrd naar gevraagd.

Ik gaf dus alleen maar antwoord (lees maar terug)


Dat zeg ik, vegetariër zijn heeft er niets mee te maken. Dat ben je of dat ben je niet.
Wij carnivoren roepen ook niet constant dat we vleeseters zijn.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor lnge » 12 mar 2009 20:04

Een vleeseter is niet per definitie een dierenhater of mishandelaar.
En er zijn ook vegetariers die helemaal niet zo van dieren houden , maar andere redenen hebben om geen vlees te eten.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Ron » 12 mar 2009 20:08

dotje schreef:Een vleeseter is niet per definitie een dierenhater of mishandelaar.
En er zijn ook vegetariers die helemaal niet zo van dieren houden , maar andere redenen hebben om geen vlees te eten.


Heel juist geschreven. Volledig mee eens.

Gebruikersavatar
Beeb
Berichten: 585
Lid geworden op: 06 jun 2008 11:32
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Vlodrop, Limburg

Re: Gehandicapte kip ????

Berichtdoor Beeb » 13 mar 2009 09:01

Gek genoeg hoor je nooit mensen roepen ik ben een carnivoor, maar je hoort wel bij het minste of gerinste "Ik ben vegetariër".
Moet je niet doen, het is nergens voor nodig. Je bent het omdat je ZELF overtuigd bent dat je geen dieren eet. Anderen hoef je niet te overtuigen.


@RH : Weet wat zo gek is ? Als je als moslim zegt geen varkensvlees te eten omdat je religie dat verbiedt, wordt dat zonder meer ge-accepteerd. Als je als Jood zegt Kosjer te eten omdat je religie dat voorschrijft is dat helemaal goed. Als je als Hindu mededeeld geen rundvlees te nuttigen vind men dat normaal. Als er van Chinezen, Vietnamezen, Koreanen, etc wordt gezegd dat zij de honden en de katten op het menu hebben staan, vinden we dat met zijn allen erg rot maar het wordt wel als zijnde een cultureel bepaald iets geaccepteerd.
Maar zodra mensen melden dat ze vegetariër zijn omdat ze etische bezwaren hebben tegen de manier waarop ons voedsel tegenwoordig geproduceerd wordt (al een ontzettende rot-uitdrukking als je nagaat dat het om levende wezens gaat !!) dan dien je je van voor tot achter te verantwoorden en worden er in discussies argumenten aangedragen die er volgens mij aleen maar voor bedoeld zijn de zaak een beetje op te rakelen.
Ik heb het feit dat ik vega ben alleen maar aamgehaak]ld in de context "ik eet geen vlees, maar ik ben niet tegen vlees, en niet tegen slacht". Lees het maar terug. En als ik alle mededelingen hierover terug lees, kan ik concluderen dat de meeste vega-forummers deze meningen delen.
Mijn vega zijn is inderdaad geheel en al mijn ding en ik wil niemand bekeren. Erover nadenken is al genoeg. Het besef komt nog wel een keer !


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten